تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری مشخص شد / تکلیف جدید بانک‌ها برای تسهیلات ازدواج

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با ادامه دستور کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 14 و 18 دقیقه و با حضور نمایندگان حاضر در صحن آغاز شد.

بیشتر بخوانید

استیضاح وزیر نفت جدی شد؟

یک ضامن برای وام ازدواج

در ادامه مصوبات امروز مجلس، بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج حداکثر با اخذ یک ضامن شدند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۶ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.بر اساس بند الحاقی ۱ در تبصره ۱۶ لایحه بودجه، تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده:  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد (۱۰۰%) مانده سپرده های قرض الحسنه و پنجاه درصد (۵۰%) سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری مشخص شد

نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه ای، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را مشخص کردند. بر اساس این مصوبه؛ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند دوم چهارصد میلیون(۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند سوم ششصد میلیون(۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند چهارم هشتصد میلیون(۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند پنج و به بعد یک میلیارد(۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

درمورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری ایجاد نماید.

فردا ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۱

جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان یافت و ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۱ به فردا موکول شد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) را به صدا درآورد.

گفتنی است نوبت سوم جلسه علنی امروز با توجه به پیشنهاد رئیس مجلس ملغی و ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به جلسه علنی صبح فردا (سه‌شنبه) موکول شد. قالیباف در این باره خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به اینکه جلسه فردا باید برگزار شود، پیشنهاد می‌کنم نوبت سوم جلسه امروز را تعطیل کنیم و بررسی لایحه بودجه را صبح فردا ادامه دهیم.

گفتنی است، این پیشنهاد در صحن به رأی استمزاجی گذاشته شد و ۴۹ درصد نمایندگان با آن موافقت کردند؛ اما با توجه به اعتراض و اصرار گروه زیادی از نمایندگان مبنی بر اینکه نتوانسته‌اند رأی موافق خود را ثبت کنند، این پیشنهاد اجرایی و عملی شد. گفتنی است، نشست بعدی مجلس برای رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ صبح فردا برگزار خواهد شد که در آن تبصره‌های ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ این لایحه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1132566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =