تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری مشترک سپاه خوزستان و دانشگاه آزاد اهواز منعقد شد

دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان علمی، پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان برای ایجاد مرکز خلّاقیت، فناوری و نوآوری به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و سازمان علمی پژوهشی و فناوری و مرکز رشد الگویی سپاه حضرت ولی عصر (عج) این استان با حضور علی افروس، رئیس، پژمان تقی پور بیرگانی، معاون پژوهش و فناوری به همراه مدیران مرکز رشد و سرای نوآوری، اقتصاد دانش بنیان و ارتباط با صنعت دانشگاه از یک سو و فیروز ممبینی، مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری به همراه مسئول مرکز رشد الگویی از سوی دیگر برگزار شد.

در این نشست که برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌ی علم و فناوری میان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و مرکز رشد الگویی برگزار شد، فیروز ممبینی از طرح‌های علمی سپاه تحت عناوین طرح باقرالعلوم، طرح نیازمحور امام صادق (ع) در حوزه‌های نرم و شناختی، طرح جهاد علمی جهت برقراری ارتباط میان نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها، طرح تحول علوم انسانی، طرح ایده‌محور عظیم بصیر با عنوان طرح شهید چمران، طرح کسر خدمت ، طرح حمایت و هدایت تحقیقات در شرکت‌ها و صنایع و حمایت از طرح‌های بدیع و نوظهور به عنوان زمینه‌های همکاری این دو نهاد نام برد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه‌ی همکاری در حوزه‌ی علمی، تحقیقاتی و فناوری میان این دو سازمان به امضاء رسید. این تفاهم‌نامه پیرامون موضوعاتی همچون برگزاری رویداد عصر امید، با موضوع انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مربوط) در اسفندماه سال جاری در ماهشهر با حمایت و پشتیبانی سپاه در جهت جذب حمایت مادی صنایع پتروشیمی ماهشهر شکل گرفت.

از جمله اهداف این همکاری می‌توان به سازمان‌دهی، هدایت تخصصی و توانمندسازی فنی و تشکیلاتی دانشجویان و نخبگان در قالب هسته‌های رشد و واحدهای فناور به‌منظور توسعه‌ی شبکه‌ی تحقیقاتی و رفع نیازهای فناورانه ‌ی اولویت‌دار کشور، تشکیل هسته‌های احصاء نیازهای فناورانه به‌منظور شناسایی مسائل و فرصت‌های فناورانه در صنایع و نهادها و توسعه و تعریف پروژه‌های نیازمحور و ایجاد شبکه‌های ارتباطی با نهادهای علمی و صنعتی تأثیرگذار منطقه‌ای، بر اساس اولویت‌های قرارگاه علم و فناوری سپاه اشاره کرد.

در این تفاهم‌نامه دانشگاه ضمن تخصیص فضای مناسب جهت راه‌اندازی مرکز رشد الگویی و معرفی دانشجویان سازمان‌دهی شده در قالب هسته‌های فناور به مرکز رشد الگویی و همچنین استفاده از ظرفیت اساتید در رشته‌های تخصصی به عنوان مشاور در کنار این تیم‌ها متعهد شد ظرفیت‌های مجتمع آموزشی اعم از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود را در اختیار این تیم‌ها قرار دهد. در مقابل سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه نیز متعهد شد علاوه بر ارائه‌ی موضوعات دارای اولویت مرکز رشد به دانشگاه، از تیم‌های فناورانه برای رسیدن به محصول دانش‌بنیان حمایت مادی و معنوی به عمل آورد.

خبرنگار: مائده سعدی
انتهای خبر/

کد خبر: 1236087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =