به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سایت "Brand Finance" انگلیس، برند باشگاه رئال مادرید با 1.525 میلیارد یورو به عنوان با ارزش ترین برند در بین باشگاه های فوتبال جهان و در رتبه اول فهرست قدرتمندترین باشگاه های جهان قرار گرفت.
این رسانه در گزارش سال 2022 خود 50 برند با ارزش باشگاهی فوتبال را تجزیه و تحلیل کرده است. بر اساس این بررسی، ارزش برند باشگاه رئال مادرید با افزایش 19 درصدی نسبت به سال قبل به یک میلیارد و 525 میلیون یورو رسیده است.
رئال مادرید برای چهارمین سال متوالی عنوان "با ارزش ترین برند باشگاهی جهان" را از آن خود کرد و برای اولین بار عنوان "قوی ترین برند" را از آن خود کرده است.
رتبه بارسلونا پس از اینکه فصل گذشته با وجود افزایش 5 درصدی ارزش برند خود در رده دوم قرار گرفت، سقوط کرد و منچسترسیتی از بارسلونا پیشی گرفت.
ارزش برند سیتیزن ها با دو میلیون یورو افزایش (با 1.327 میلیارد یورو) جایگاه دوم را از آن خود کردند.
10 برند با ارزش باشگاه های فوتبال جهان در سال 2022 به ترتیب زیر است:
1- رئال مادرید 1.5 میلیارد
2- منچسترسیتی 1.3 میلیارد
3- بارسلونا 1.3 میلیارد
4- لیورپول 1.3 میلیارد
5- منچستریونایتد 1.3 میلیارد
6- بایرن مونیخ 1.1 میلیارد
7- پاری سن ژرمن 1 میلیارد
8- تاتنهام 0.9 میلیارد
9- چلسی 0.9 میلیارد
10- آرسنال 0.8 میلیارد.
10 برند برتر(میزان ضریب نفوذ در بازارهای جهانی) باشگاه های فوتبال جهان در سال 2022 به ترتیب زیر است:
1- امتیاز رئال مادرید 94.0
2- لیورپول 92.9
3- بارسلونا 92.1
4- منچستریونایتد 92.0
5-بایرن مونیخ 88.6
6- منچسترسیتی 87.7
7- یوونتوس 86.1
8- آرسنال 85.9
9- چلسی 84.7
10-تاتنهام 83.1
نظر شما