کاهش قیمت نفت در بازار

بهای معاملات آتی نفت برنت به ۱۰۴.۷ دلار و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۷.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه کاهش یافت، زیرا بازار نگران بود که افزایش شدیدتر نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی ممکن است به کندی اقتصاد جهانی منجر شود و تقاضای سوخت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت نفت ادامه دارد

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر پس از افزایش ۴.۱ درصدی در روز دوشنبه، ۳۵ سنت یا ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴.۷ دلار در هر بشکه تا ساعت ۱۲:۳ به وقت تهران رسید.

همچنین، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۷.۱۳ دلار در هر بشکه رسید که ۰.۱۲ سنت یا ۰.۱۲ درصد افزایش داشت، پس از افزایش ۴.۲ درصدی در جلسه قبل.

تورم در بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان تقریباً دو رقمی است، این تورم در نیم قرن گذشته دیده نشده است و می تواند بانک های مرکزی ایالات متحده و اروپا را به افزایش شدیدتر نرخ بهره وادار کند. 

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانش از جمله روسیه است، پنجم سپتامبر برای مرور سیاست تولید خود دیدار می‌کند.

در این بین، آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا احتمالا هفته گذشته ۶۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر هم پایین رفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =