چند نفر وام کمک ودیعه مسکن گرفتند؟

تقریبا ۵ سال از ورود وام کمک ودیعه مسکن به ادبیات اقتصادی ایران می ‌گذرد. طبق آمارهای رسمی ۳۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند، موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند و ۷۰ درصد باقی مانده همچنان در صف هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از سال ۱۳۹۹ که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی مستاجران آسیب‌پذیر تحت عنوان وام کمک ودیعه در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفت، یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه TEM.MRUD.IR ثبت‌نام کرده‌اند که یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۸۹ درصد از آنها واجد شرایط دریافت این تسهیلات بوده‌ و به بانک معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید:

بازار اجاره مسکن کنترل می‌شود؟

در این میان، آمارهای ارائه شده از سوی مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن حاکی از این است که از مجموع متقاضیان معرفی شده به بانک، فقط ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی معادل کمتر از ۳۰ درصد موفق به دریافت وام کمک ودیعه مسکن شده‌ و مابقی به دلایلی از دریافت این تسهیلات کمکی جامانده اند.

سیداحمد خادمیان می‌گوید: یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی واجد شرایط به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند از پرداخت تسهیلات این بخش به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی خبر داد.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستایی ۴۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =