بورس کالا منطقی‌ترین راه خرید خودرو / وارادت تاثیر مثبتی روی بازار ندارد

کارشناس اقتصادی گفت: وارادت خودرو در شرایط فعلی دیگر تاثیری برای بهتر شدن بازار خودرو نخواهد گذاشت، این روش ممکن است در کوتاه مدت تاثیر جزئی داشته باشد.

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و کارشناس اقتصادی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره تاثیر واردات خودرو بر بازار اظهار کرد: وارادت خودرو در شرایط فعلی دیگر تاثیری برای بهتر شدن بازار خودرو نخواهد گذاشت، این روش ممکن است در کوتاه مدت تاثیر جزئی داشته باشد.

مردم باید از تداوم عرضه‌ خودرو در بورس اطمینان پیدا کنند

وی افزود: در ماه‌های اخیر اعلام کردند که خودروهای مناطق آزاد به شرط پرداخت عوارض می‌توانند بدون محدودیت سفر کنند، این جمله شاید به ظاهر عملی مثبت باشد اما در واقعیت باعث افزایش دو برابری قیمت این خودروها شده است.

کاکایی بیان کرد: واردات رانتی با قیمت‌گذاری دستوری باعث کاهش قیمت خودرو نمی‌شود؛ اگر هم موفق شود کوتاه مدت خواهد بود و مجدد قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: واردات خودرو در سال ۹۶ به دلیل کمبود ارز ممنوع شد و رئیس کل بانک مرکزی مانع واردات خودرو شد. قرار بود در سال ۱۴۰۱ این مشکل حل شود اما در عمل اتفاقی صورت نگرفت زیرا ارزی وارد کشور نشده است. اگر ارز در کشور باشد کسی نمی‌تواند مانع واردات کالایی شود.

وی با بیان اینکه منشا ارز باید روشن باشد، گفت: روش فعلی واردات خودرو محل فساد است و همچنین مشکل دیگر این است که خودروسازان معتبر دیگر با ما کار نمی‌کنند.

کاکایی درباره بهترین روش برای خرید خودرو بیان کرد: بورس کالا منطقی‌ترین راه برای خرید خودرو است، قرعه کشی خودرو از ابتدا درست نبود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1171932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =