رتبه اول تیم دانشگاه آزاد اردبیل در رویداد فناورانه INOTEX ۲۰۲۳

تیم زهردارو اکسیرجان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل رتبه اول رویداد فناورانه INOTEX ۲۰۲۳ شمال غرب کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک پردل رئیس مرکز رشد و سرای نو آوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: چهارمین رقابت ملی استارتاپی ششمین دوره اینوتکس پیچ 2023 با حضور 14 تیم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و تیم زهردارو اکسیرجان از هسته های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با کسب رتبه اول به مرحله نهایی راه یافت.

اسامی برندگان پویش کتابخوانی «جان فدا» اعلام شد

پردل افزود: محمد ضعیفی زاده به عنوان مدیر عامل این شرکت در فینال این رویداد که به صورت نمایشگاه در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

محمد ضعیفی زاده نیز در خصوص طرح ارائه شده توسط تیم زهردارو اکسیرجان گفت: طرح تولید پماد ضد درد روماتوئیدی با تکنولوژی نانولیپوزم سم مار افعی دارای نوآوری و مزیت های اقتصادی بالایی با دوره بازگشت سرمایه 18/1 سال و قدرت رقابت با محصولات و رقبای داخلی و خارجی است.

ضعیفی زاده درباره علت پرداختن به این موضوع گفت: استرسورهای روزمرگی سن بالای جوامع، داروهای کم اثر و کورتون ها از یک طرف و اپیدمی بالای داروهای روماتیسمی و آرتروزی از طرف دیگر و همچنین تحریم در فروش و انتقال منابع محصول تولید شرکت باعث شده که به این طرح پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: تکنولوژی و نوآوری این طرح، حذف پروتئین ها و پیتدهای هماتوکسین از زهر و فرمولاسیون کبروتوکسین و نروتوکسین به صورت اسپری و پماد با حداقل خطر استفاده بوده است.

ضعیفی زاده اضافه کرد: مدل ارایه شده در کسب و کار این پروژه تولید Row Mat و استفاده از ظرفیت خالی و مازاد کارخانجات در بسته بندی و پرکردن یتوب و شبکه توزیع دارو است.

مجری و ارایه دهنده این پروژه در مورد ظرفیت پیش بینی تولید گفت: با تعداد مولد های موجود در ماه ظرفیت تولید پماد 20 گرمی تا دو میلیون واحد امکان پذیر بوده و همه فرایندهای تولید با تجهیزات تکنولوژی موجود در کشور امکان پذیر است.

وی گفت: ظرفیت اشتغال مناسب، استفاده از ظرفیت مازاد کارخانه ها، قدرت بالای رقابت با رقبای بالقوه و موجود، کاهش مصرف داروی کورتن و اثربخشی سریع، منطبق بودن با توافقنامه های ناگریا و تنوع زیستی و قیمت ارزان وجوه تمایز این پروژه است به طوری که قیمت آن نسبت به بازارهای بین المللی 37 برابر کمتر است.

INOTEX ۲۰۲۳

دبیر اجرایی رویداد فناورانه INOTEX 2023شمال غرب کشور نیز گفت:  رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس 2023 است، که برای ششمین سال متوالی درحال برگزاری است.

 مسعود کوهی اظهار کرد: امسال این رقابت‌ها در 5 استان اصفهان، هرمزگان، اردبیل، خراسان‌رضوی و تهران برگزار می شود وبرگزیدگان استانی در رقابت فینال که در روز چهارم نمایشگاه اینوتکس در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌گردد، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی افزود:  دربخش نخست مرحله فینال،تیم‌ها به ارائه درمقابل داوران خواهند پرداخت وبا رای و نظر آن ها سه تیم برنده این دوره مشخص می‌شود.

کوهی بیان کرد: توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =