بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

فدراسیون فوتبال چند روز گذشته با ارسال نامه‌ای به ۷ سرمربی ایرانی از آن‌ها برای حضور در تیم ملی برنامه خواست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون فوتبال حالا اسامی جدیدی برای سرمربی‌گری تیم ملی مطرح کرده است که اسامی جدیدی نیز به چشم می‌خورد؛ در ادامه به بررسی و سابقه کاری افراد معرفی شده برای هدایت تیم ملی، می‌پردازیم.

۱-امیر قلعه‌نویی

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

معروف به ژنرال فوتبال ایران؛ او از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۶ فوتبالیست بود و در تیم‌های استقلال، راه‌آهن و السد قطر بازی می‌کرد. قلعه‌نویی مربیگری حرفه‌ای را از سال ۱۳۸۰ با باشگاه کشاورز(هم‌اکنون منحل شده است) آغاز کرد اما او خیلی زود توانست به دوران اوج نزدیک شود و استقلال را در سال ۱۳۸۵ قهرمان لیگ برتر کرد.

قلعه‌نویی بیشترین افتخاراتش را با تیم استقلال بدست آورده و به همین دلیل آبی‌ها به او لقب ژنرال را داده‌اند؛  او با هدایت تیم‌های مختلف لیگ برتر توانسته است، مجموعا بیش از ۱۰ قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کسب کند.

وی هم اکنون سکان هدایت تیم لیگ برتری گل‌گهر سیرجان را در دست دارد؛ همچنین سابقه سرمربی‌گری تیم ملی را نیز در کارنامه فوتبالی خودش دارد.

محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: اگر مربی خارجی تراز اول هدایت تیم ملی را به عهده نگیرد، بهترین گزینه، امیر قلعه‌نویی است؛ او یکی از بهترین سرمربی‌های لیگ است؛ 

۲-فرهاد مجیدی

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

مجیدی از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ در لیگ ایران، قطر، امارات و اتریش بازی کرد و در تیم استقلال به از فوتبال خداحافظی کرد. وی یک سال بعد به آموزشگاه‌های حرفه‌ای سرمبیگری اسپاینا رفت و سرمربی زیر ۱۶ ساله‌های تیم اسپانیایی اسپانیول شد اما خیلی زود به تیم محبوبش استقلال بازگشت و توانست نتایج خوبی را با این تیم کسب کند. او در آخرین حضورش در لیگ برتر، استقلال را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کرد و یک رکورد درخشان از خود بجای گذاشت.

وی هم‌اکنون در لیگ امارات مشغول هدایت تیم الاتحاد کلبا است.

۳-مهدی تارتار

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

از سال ۱۳۷۰ فوتبال خود را در تراکتور آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ در راه‌آهن از بازیگری را کنار گذاشت اما بلافاصله سرمربی راه‌اهن شد و توانست نتایج قابل قبولی را با این تیم در اولین تجربه حرفه‌ای خود کسب کند. او بیش از ۱۴ سال سرمربی فوتبال ایران است و هدایت تیم‌هایی مثل راه‌آهن
پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، پیکان، ذوب‌آهن و... را در کارنامه خود دارد.

۴-جواد نکونام

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

از سال ۱۳۷۷ فوتبال خود را در پاس آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ در قطر از فوتبال خداحافظی کرد، او یک سال بعد وارد دنیای مربی‌گری شد؛ وی سابقه هدایت تیم‌هایی مثل خونه به خونه، نساجی و فولاد را در کارنامه خود دارد ولی موفق به کسب جامی نشده است.

او در آخرین حادثه فوتبالی‌اش از تیم فولاد استعفا داد تا منتظر تیم بعدی خود بماند.  او در دوران بازیگری‌اش موفقیت‌های بیشتری را هم در تیم‌های داخلی و خارجی و هم در تیم ملی کسب کرد.

۵-حسین فرکی

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

باسابقه‌ترین و سن‌ بالاترین شخص این لیست، حسین فرکی است. او در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در هر سه بازی که با تیم‌های هلند، اسکاتلند و پرو انجام شد، برای تیم ملی بازی کرد. در زمان فوتبالی خود با تیم فوتبال پاس تهران، قهرمانی در جام تخت جمشید ۱۳۵۵ و جام تخت جمشید ۱۳۵۶ را نیز تجربه کرده‌است. فرکی اولین تجربه مربی‌گری‌اش را در سال ۱۳۷۳ با تیم پاس بدست آورد و تا سال ۱۳۹۸ نیز در لیگ برتر حضور داشت؛ وی چند سالی می‌شود که هدایت تیم لیگ برتری را بر عهده ندارد.

وی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۳–۱۳۹۲ تیم فولاد خوزستان و در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳ تیم سپاهان اصفهان را به مقام قهرمانی رساند.

۶-ساکت الهامی

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

اولین تجربه‌اش از هدایت یک تیم، دستیاری امیر قلعه‌نویی در استقلال بود و در سال ۱۳۹۵ نیز به توصیه قلعه‌نویی سرمربی نساجی شد که موفق نبود و سپس استعفا داد. وی در گذشته بدلیل دستیاری مربی‌های موفق لیگ برتری به سر زبان‌ها افتاد و به مرور زمان به نفر اصلی نیمکت تیم‌ها تبدیل شد.

الهامی دو قهرمانی جام حذفی را در کارنامه خود دارد. وی هم‌اکنون سرمربی تیم هوادار است.

۷- حمید مطهری

بهترین مربی برای تیم ملی/ تعجب همه برانگیخته شد؛ گل‌محمدی کجاست؟

مطهری دوران حرفه‌ای خود را به عنوان بازیکن از تیم فوتبال وحدت تهران شروع کرد و خیلی زود بدلیل مصدومیت از دنیای بازیگری فوتبال خداحافی کرد.

او تا بحال به عنوان دستیار در ۹ تیم لیگ برتری در فوتبال حضور داشت و در آخرین حضورش در این سمت با یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس نتایج خوبی را کسب کرد تا یک سال بعد (۰۲-۱۴۰۱) برای اولین بار لباس سرمربی‌گری را بر تن کند و به عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از اعلام لیست ۷ نفره، انتقادات زیادی به این اسامی شد؛ از جمله نبود اسم یحیی گل محمدی، یکی از این موارد است.

جمشید شاه‌محمدی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به خبرنگار ورزشی ایسکانیوز گفت: بهترین کاری که فدارسیون فوتبال می‌تواند انجام دهد این است که یک مربی خوب ایرانی را سرمربی تیم ملی کند؛ مربی خارجی فقط برای فوتبال پایه مفید است؛ امیر قلعه‌نویی را بهترین گزینه این لیست میدانم.

تاکنون مهدی تارتار، حمید مطهری، امیر قلعه نویی و حسین فرکی  از این لیست انصراف دادند اما هنوز هیچ خبر قطعی منتشر نشده است.

تارتار در پیامی نسبت به عدم حضور گل‌محمدی در این لیست واکنش نشان داد و گفت:

باعث افتخار است در این لیست حضور دارم اما برایم جای سوال و تعجب دارد که چرا در بین گزینه‌ها نام دو چهره مهم مربیگری فوتبال ایران، علی دایی و یحیی گل‌محمدی، قرار ندارد؟ بی تردید حضور آن‌ها می‌توانست به سود فوتبال ایران باشد و ای کاش می‌شد در این مقطع حساس از تجربه این دو مربی عزیز و با تجربه استفاده نمود، ضمن خسته نباشید به دوست و همکارم یحیی گل‌محمدی برای تلاش‌هایش در پرسپولیس، امیدوارم علی دایی عزیز و دوست‌داشتنی نیز هرچه زودتر به صحنه فوتبال ایران بازگردد. همچنین از امیر خان قلعه‌نویی تقاضا دارم در صورت امکان از هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان کناره‌گیری نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =