فسیل صدرنشین گیشه/ آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نوروز

با شروع تعطیلات نوروزی، فروش فیلم‌های سینمایی با رشد نسبتا خوبی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «فسیل» با فروش بیش از ۱۶ میلیارد تومان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در ۹ فروردین ۱۴۰۲

پس از آن نیز فیلم سینمایی «غریب» با فروش بیش از ۱ میلیارد تومانی در پی رسیدن به رکورد فیلم «فسیل» است.

فسیل

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «فسیل» با فروش بیش از ۱۶ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فسیل فیلمی جدید و کمدی متفاوت به کارگردانی کریم امینی است. این فیلم به نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی و ... در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: این فیلم، روایت سه خواننده در دهه ۵۰ می‌باشد که در گذر زمان و پس‌از انقلاب هرکدام از این سه نفر دچار تغییراتی می‌شوند. داستان فیلم فسیل که در قالب طنز ساخته شده است، در دهه‌های قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد؛ فیلم  توسط شرکت فیلمیران پخش می‌شود.

غریب

فیلم سینمایی «غریب» با فروش بیش از ۱ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک از بازیگران این فیلم هستند

خلاصه داستان: غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم می‌زند و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

عروس خیابان فرشته

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» با بیش از ۹۰۰ میلیون تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته (Angel Street Bride) فیلمی کمدی، خانوادگی، اجتماعی و درام به کارگردانی مهدی خسروی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و سرمایه‌گذاری علیرضا آشوری است که در سال 1399 ساخته و در نوروز سال 1402 اکران شد؛ فیلمنامه این فیلم توسط الهه زارع‌نژاد و براساس طرحی از مجتبی متولی، به نگارش درآمده است؛ مهدی خسروی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر است؛ او کارگردانی فیلم‌های کوتاه هبوط، حقیقت پنهان و حریم آب را برعهده داشته است؛ فیلم سینمایی هفت معکوس نخستین فیلم بلند خسروی به شمار می‌آید.

بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، هلیا امامی، مجتبی شفیعی و…

خلاصه داستان: خانواده مهاجر در خانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. اما بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی، خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسرهای بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند به هر نحوی این خانه را حفظ کنند تا اینکه…

بچه های طوفان

فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» نیز با فروش بیش از ۱۲ میلیون تومانی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

«بچه‌های طوفان» به نمایندگی از سینمای کودک و نوجوان، به کارگردانی صادق صادق دقیقی از دیگر فیلم‌های نوروزی امسال است.

این اثر سینمایی فیلم قصه‌محوری است که در شرایط خیلی سختی ساخته شده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد آن زیر باران و در گل‌و لای لوکیشن‌های مازندران می‌گذرد.

در فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان بازیگرانی همچون پژمان بازغی، رضا ناجی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، ونوس حسن‌کانلی، پرهام دلدار و ... ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: در اثر سیل و طوفان شدید تعدادی از مردم جان خود را از دست داده اند، رضا به همراه دوستانش تصمیم می‌گیرند هر طور شده کمک حال خانواده و مردم باشند اما قهرمان بودن سخته…

انتهای پیام/

کد خبر: 1175910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =