آموزش آشپزی / طرز تهیه حمص

حمص یکی از پیش غذاها ی عربی است که بیس اصلی آن ارده و نخود هست و از این غذای مقوی به عنوان صبحانه و یا یکی از طعم دهنده ها در کنار غذاهای عربی به وفور یافت میشود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در ابتدا شما برای ۱-۱/۲ فنجان حمص باید این مواد را آماده کنید.فلفل قرمز تفت داده شده  فلفل دلمه ای قرمز کامل ، نخود پخته شده ، آب لیمو تازه یا ۱ لیمو بزرگ آب گرفته شده ، ارده ، سیر کوچک ، خرد شده ، روغن زیتون بکر ، بعلاوه بیشتر برای سرو ، زیره آسیاب شده و کمی فلفل قرمز (اختیاری) و آب ، نمک به میزان دلخواه را آماده کنید.

در این ترکیب شما میتوانید هم از نخود کنسرو آماده استفاده کنید و هم از نخود پخته شده در خانه که در دستور نحوه آماده کردن آن بیان شده است.فلفل تفت داده شما براحتی میتوانید فلفل دلمه ای قرمز را بطور مستقیم روی حرارت گاز یا توی فر و یا روی منقل آن را کباب کرده تا نرم و طعم دودی خوشمزه را بخود بگیرد و شما یک توری روی شعله گاز گذاشته و فلفل را روی ان قرار داده و مرتب برگردانده تا کباب شود و یا در فر روی روی یک کاغذ فویل توی سینی قرار داده و ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا کباب شود و یا روی آتش مستقیم منقل کباب کنید و بعد از آماده شدن آن را تا گرم است.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه قارچ سوخاری تُرد

توی یک کیسه فریزر گذاشته و با درب بسته  و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سرد شود و این عمل باعث میشود پوست فلفل براحتی از گوشت آن جدا شود و یا ، فلفل دلمه ای را توی یک کاسه بگذارید ، سپس با پلاستیک بپوشانید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید.  پوست فلفل سوخته را به آرامی جدا کرده و دور بریزید ، ۱ تا ۲ عدد از تکه های فلفل تفت داده شده را به عنوان تزیین هنگام سرو نگه دارید و بقیه را تقریبا خرد کنید .

هوموس

مرحله دوم تهیه دو نوع هوموس با فلفل قرمز و ساده
در کاسه غذاساز ، ارده و آب لیمو را اضافه و به مدت ۱ دقیقه خوب هم زده تا صاف و یک دست شود ، کناره ها و ته کاسه را با یک لیسک تمیز کرده تا تمام مواد با هم یکنواخت مخلوط شود هم زدن باعث میشود تا هوموس خامه ای شود و طعم بهتری داشته باشد. سپس روغن زیتون ، سیر خرد شده ، زیره و ½  قاشق چایخوری نمک را به ارده و آب لیمو ترش اضافه کنید.  به مدت ۳۰ ثانیه خوب هم بزنید ، کناره ها و ته کاسه را دوباره با لیسک تمیز کنید و سپس ۳۰ ثانیه دیگر هم زده یا تا زمانی که خوب مخلوط شود ، با هم ترکیب کنید.

اگر از کنسرو نخود استفاده می کنید، نخود را توی یک سبد بریزید و کمی با آب بشوریید تا مواد نگهدارننده از روی نخود تمیز شود و بعد نیمی از نخود را به غذاساز اضافه کرده وبه مدت ۱ دقیقه  خوب هم بزنید.  کناره ها و ته کاسه را تمیز کنید ، سپس نخودهای باقی مانده را اضافه کنید و۱ تا ۲ دقیقه  آنقدر هم بزنید تا غلیظ و کاملاً یکدست شود. 

فلفل های تفت داده شده و خرد شده را اضافه کرده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه یا تا زمانی که یکدست شوند به فرآیند هم زدن ادامه دهید.  اگر هموس خیلی غلیظ و سفت است یا هنوز تکه های کوچکی از نخود توی آن هست ، وقتی غذاساز روشن است ، ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری آب  را به آرامی اضافه کنید تا از یکنواخت و صاف و از قوام آن راضی باشید.

نمک را بچشید و در صورت نیاز اضافه کنید. فلفل های کبابی خرد شده و کنار گذاشته شده را ریز خرد کنید. هوموس را در یک کاسه بریزید ، یک گودی کوچک در وسط آن ایجاد کنید و فلفل های خرد شده را اضافه کنید.برای نگهداری حمص خانگی در ظرفی دربسته نگه دارید و تا یک هفته میتوانید توی یخچال نگهداری کنید.

 مرحله سوم تهیه دو نوع هوموس با فلفل قرمز و ساده
راز نرم ترین و لوکس ترین هوموس  ساده ، ترتیب اضافه کردن مواد به غذاساز است. ارده و آب لیمو را به غذاساز خود اضافه کنید و سپس آن را روشن کرده و به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که تبدیل به خمیر خامه ای شود ، عمل کنید. در ابتدا شما  تمام مواد را آماده کنید اول ۱ عدد کنسرو نخود یا ۱ ½ فنجان (۲۵۰ گرم) نخود پایه اصلی هوموس که شما میتوانید کارخانه ایی آن را تهیه کرده و هم نخود در خانه شسته و خیس کنید و چندبار آب روی نخود را عوض کرده تا نفخ آن گرفته شود و بعد بجوشانید تا نرم و پخته شود و بعد ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) ارده که از دانه های کنجد آسیاب شده تهیه می شود. طعم هوموس را باور نکردنی می کند.از ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) آب لیموی تازه استفاده کنید چون طعم هوموس را عالی میکند کارخانه ایی آن مزه خوبی ندارد. ۱ حبه سیر تازه رنده شده طعم بینظیری به هوموس میدهد حتما امتحان کنید و اگر از طعم خام آن را دوست ندارید کمی آن را تفت داده یا کباب کنید. ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زیره و کمی نمک به طعم فوق العاده آن کمک می کند و ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن زیتون بافت هوموس را مجلل می کند. و برای رقیق شدن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری (۳۰ تا ۴۵ میلی لیتر) و کمی پاپریکا یا سماق آسیاب شده ، برای سرو

مرحله چهارم تهیه دو نوع هوموس با فلفل قرمز و ساده
در این دستور هم ارده را با آب لیمو را توی غذاساز و یا مخلوط کن بریزید و خوب هم زده ، سپس قبل از افزودن هرترکیبی بگذارید یک دقیقه خوب هم خورده تا غلیظ و صاف شود و بعد از تمیز کردن اطراف کاسه با لیسک۳۰ ثانیه دیگر هوموس را هم زده تا صاف و خامه ای شود.

روغن زیتون ، سیر خرد شده ، زیره و یک دوم قاشق چایخوری نمک را به ارده و آب لیمو ترش اضافه کنید وبه مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید ، دوباره کناره ها و ته کاسه را تمیز و سپس ۳۰ ثانیه دیگر یا تا زمانی که خوب مخلوط شود ، هم بزنید واگر از کنسرو نخود استفاده کردید حتما توی صافی بریزید و زیر آب خوب بشورید تا تمام مواد نگهدارننده از آن پاک شود و بعد نیمی از نخود را به غذاساز اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید.  کناره ها و ته کاسه را هردفعه بعد از اضافه کردن موادی خوب تمیز کنید ، سپس نخودهای باقی مانده را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم زده تا غلیظ و کاملاً یکدست شود .  

به احتمال زیاد هوموس بسیار غلیظ است یا هنوز تکه های کوچکی از نخود توی هوموس باقی مانده و برای رفع این مشکل ، با روشن شدن غذاساز ، به آرامی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا به غلظت کامل برسید. نمک را بچشید و در صورت نیاز تنظیم کنید. هوموس را با کمی روغن زیتون و پاپریکا سرو کنید. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1178703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =