ارتقای مجله «علوم زمین» دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به رتبه Q۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از ارتقای مجله علوم زمین (Iranian Journal of Earth Sciences ) این دانشگاه به رتبه Q۲ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر رحیم دبیری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعلام این خبر افزود: با انتشار رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲  پایگاه علمی بین المللی رتبه بندی نشریات Scimago Journal Rank ، جایگاه جدید مجلات مشخص شدند. در این میان مجله Iranian Journal of Earth Sciences ، در آخرین رده‌بندی ارائه شده از سوی وب سایت سایمگو و اسکاپوس به رتبۀ Q۲ صعود کرده است .

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت

وی با بیان اینکه این مجله علمی هم اکنون بالاترین رتبه علمی را در بین مجلات علوم زمین کشور داراست عنوان کرد: این مجله در حال حاضر در بین ۲۸۴ مجله نمایه شده از ایران در سایماگو (در کلیه رشته ها)، رتبه ارزشمند ۵۳ کشور را اخذ نموده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین خبر داد: مجله ایرانی علوم زمین دارای رتبه بین المللی از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد و درپایگاه های بین المللی ISI Web of Science Core Collection: Emerging Sources Citation Index, SCOPUS و همچنین در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز نمایه می شود.

دبیری خاطرنشان کرد: مجله «علوم زمین» مربوط به گروه آموزشی مهندسی نفت و زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد می باشد که در زمینه علوم زمین شامل پترولوژی، زمین شناسی اقتصادی ، زمین شناسی نفت، معدن، فسیل شناسی، تکتونیک و زمین شناسی زیست محیطی فعالیت دارد. همچنین علاقمندان می توانند برای آشنایی بیشتر با این مجله علمی به سایت آن به نشانی https://ijes.mashhad.iau.ir/ مراجعه نمایند.

وی به نشریات علمی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم اکنون دارای ۷ نشریه علمی است که مجله Iranian Journal of Earth Sciences  دارای رتبه ISI و وزارتین ، مجله Creative City Design دارای رتبه A+ ، مجلات زبان وادبیات فارسی و فقه و تاریخ تمدن رتبه A  ، مجلات علوم جغرافیایی و فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی دارای رتبه B و مجله Journal of Industrial Catalysis در شرف انتشار است.

ارتقای مجله «علوم زمین» دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به رتبه Q۲

کد خبر: 1181989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =