مهمترین چالش دنیای معاصر، تحقق جامعه آرمانی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام است/ ضرورت اهتمام به نسل جوان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی

مشاور ریاست و رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی در دومین کارگاه طرح ملی «اعتلا» در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: مهمترین چالش دنیای معاصر اندیشه سیاسی اسلام و تحقق جامعه آرمانی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دومین کارگاه مربوط به نخستین دوره طرح ملی «اعتلا» ویژه روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با موضوع «روش تحلیل سیاسی اجتماعی در جامعه آرمانی» روز چهارشنبه در محل دبیرخانه هیئت امنای این دانشگاه برگزار شد.  

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت

 علی سروری مجد در این کارگاه آموزشی با اشاره به اندیشه سیاسی اسلام گفت: از سال های ابتدایی دهه ۸۰ مباحثاتی را با اساتید داشتیم و اندیشه سیاسی اسلام را از همان سال ها بحث می کردیم که دستاورد آن پژوهشها را به صورت کتابی تحت عنوان «امامت و جامعه آرمانی» به چاپ رساندم.  

مشاور ریاست و رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که مهمترین چالش دنیای معاصر، چگونگی تحقق جامعه است، تصریح کرد: عطش جهانی با تحولات یکصد ساله اخیر، به این سمت و سو پیش رفته است که گمشده بشر یعنی جامعه آرمانی، چگونه محقق می شود؟

وی خاطرنشان کرد: بدون امامت و ولایت، انقلاب اسلامی معنایی ندارد و امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تحقق  بیش از پیش جامعه آرمانی می بایست تلاش کرد.

سروری مجد با بیان مفاهیمی از امامت و ولایت در جامعه اسلامی عنوان کرد: اندیشه سیاسی اسلام مبتنی بر امامت است آن هم در صورتی که امامت درست معنا شود و فرموده امیرمومنان(ع) و سایر ائمه معصومین ع و روش آنان که پدری امت است به خوبی درک و عمل شود؛ پس مبنای اندیشه سیاسی اسلام جز امامت نیست.    

وی ضمن اشاره به ضرورت اهتمام به نسل جوان دانشجوی حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آنچه موجب استواری خیمه حکومت دینی می شود مشارکت مردمی است و مردم باید احساس کنند که در اداره حکومت سهم دارند؛ از توصیه های حضرت امیر المومنین(ع) به مالک اشتر نیز همین مشارکت و ارتباط دائمی و خدمت و لطف و محبت به مردم دیده می شود که متاثر از همین موضوع، می بایست در فضای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان در سراسر کشور مورد اهتمام باشند و دغدغه های آنان شنیده شود.

طرح ملی اعتلاء یا همان دوره تعالی‌بخش معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی، دهم بهمن ماه سال گذشته کلید خورد و تا کنون دو کارگاه آموزشی در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1181990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =