روشن: تیم‌ملی فوتبال باید برای ۵ سال آینده جوان شود

روشن در خصوص جوانگرایی تیم ملی فوتبال بیان کرد: باید تیم‌مان برای ۵ سال آینده جوان شود و حضور در رقابت‌های این چنینی مثل کافا برای تجربه‌اندوزی بازیکنان‌مان فرصتی خوبی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حسن روشن، در پاسخ به این سوال که سرمربی فصل بعد تیم فوتبال استقلال باید خارجی باشد یا ایرانی، اظهار داشت: من یک نفر هستم و حق ندارم بگویم سرمربی کجایی باشد. خیلی خوشحالم که برای انتخاب سرمربی، کمیته فنی تشکیل شده است و بر همین اساس باید اعضای این کمیته تصمیم بگیرند که مربی خارجی یا داخلی باشد. سرِ، مربی ایرانی را که می‌بُرند، اگر قرار باشد مربی خارجی بی‌کیفیت هم بیاورند، تیم مربی نداشته باشد خیلی بهتر است.

دلایل قلعه‌نویی برای غیبت آقای گل در فهرست تیم ملی

وی ادامه داد: دلال‌ها وقتی می‌بینند در ایران بدون حساب و کتاب پول می‌دهند، زرنگ می‌شوند و مربیانی که بیکار هستند را به ایران می‌آورند. در ادامه هم وقتی کمی از زمان گرفتن پول‌شان می‌گذرد شکایت می‌کنند. اگر قرار است مربی خارجی هم بیاورند باید یک شخص بسیار فنی و خوب را به خدمت بگیرند تا روی‌ فوتبال ایران اثرگذار باشد.

کمیته فنی باید بر عملکرد کادرفنی نظارت داشته باشد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه کمیته فنی باید بر عملکرد کادرفنی تیم نظارت داشته باشد، تصریح کرد: اگر اعضای کمیته فنی استقلال با حکم آمده‌اند بهتر است به خانه‌شان بروند، چون مدیرعامل هر لحظه که بخواهد می‌تواند به کسی که حکم داده را برکنار کند. اگر قرارداد مالی چند ساله بسته‌اند آن موقع بمانند و آبروی‌شان را برای کسب نتایج عالی بگذارند. پرویز مظلومی و محمد مومنی اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال بودند در حالی که باید از آن ابتدا در کمیته فنی حضور می‌داشتند.

روشن در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نیز باید کاندیدای سرمربیگری از سوی کمیته فنی به مردم معرفی شود و مربیان برنامه بدهند. اگر انتخاب شدند زیر نظر کمیته فنی کارش را در تیم انجام بدهد تا هر نتیجه‌ای گرفت از سوی این کمیته بازخواست شود. اعضا و مدیر کمیته فنی باید ناظر بر عملکرد کارهای سرمربی و کادر فنی تیم باشند.

تیم ملی باید در هر شرایطی با تیم‌های قوی یا ضعیف بازی کند

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا دستیاران امیر قلعه‌نویی در تیم ملی تجربه کافی را دارند، تصریح کرد: سرمربی در انتخابش آزاد است و هر دستیاری که برای کمک بیارود حق دارد در تیم ملی از آن استفاده کند. مربیانی هم که انتخاب می‌شود باید به بهترین شکل وظایف خودشان را انجام بدهند و به تیم ملی کمک کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال در مورد حضور تیم ملی در رقابت‌های جام کافا تاکید کرد: با این وضعیتی که تیم ملی فوتبال ایران دارد، کاچی به از هیچی است. تیم ملی باید در هر شرایطی با تیم‌های قوی و ضعیف مثل افغانستان و قرقیزستان بازی کنند.

تیم‌ ملی باید تا ۵ سال آینده جوان شود

روشن در خصوص جوانگرایی تیم ملی فوتبال بیان کرد: باید تیم‌مان برای ۵ سال آینده جوان شود و حضور در رقابت‌های این چنینی مثل کافا برای تجربه‌اندوزی بازیکنان‌مان فرصتی خوبی است.

وی در پایان درباره سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: اکثر تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر دولتی هستند، فدراسیون فوتبال می‌تواند با هماهنگی وزارتخانه‌ها یک بودجه برای هر تیمی تعیین شود تا شاهد دور زدن قانون در بستن قراردادها با بازیکنان نباشیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1185146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =