سرپیچی ۳ دانشگاه دولتی از مصوبه وزارت علوم

۳ دانشگاه دولتی از مصوبه شورای گسترش اموزش عالی وزارت علوم مبنی بر برگزاری حضوری ترم تابستان سرپیچی کرده و کلاس‌های درس را به صورت غیر حضوری برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشگاه‌های کشور هر ساله برخی از دروس عمومی و پروژه محور ( برای دانشجویان ترم آخر) را در ترم تابستان ارائه می‌دهند. 

تعطیلات ۸ روزه دانشگاه آزاد در فصل تابستان

دانشگاه تربیت مدرس روز گذشته خبری با عنوان «ابلاغ نحوه برگزاری ترم تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲» در سایت خود منتشر کرد. بر اساس این خبر، کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بر اساس مصوبه جلسه ۹۶۰ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خصوص برگزاری نیمسال(ترم) تحصیلی تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، موظف هستند کلاس ها و آزمون نیمسال (ترم) تحصیلی تابستان سال ۱۴۰۲ را به صورت کاملا حضوری برگزار کنند.

این در حالی است که برخی از دانشگاه‌های کشور در اطلاعیه‌های برگزاری ترم تابستان یا تقویم آموزشی اعلام کرده‌اند ترم تابستان به صورت مجازی یا ترکیبی برگزار خواهد شد. این موضوع برخلاف ابلاغیه اخیر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی است.

به عنوان مثال دانشگاه صنعتی اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجری ترم تابستانی غیر حضوری و آموزش الکترونیکی به صورت ترکیبی است. دروس این دانشگاه به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و دانشجویان به صورت آفلاین به محتوای الکترونیکی دروس دسترسی دارند.

سرپیچی ۳ دانشگاه دولتی از مصوبه وزارت علوم

دانشگاه شهرکرد نیز قرار است ترم تابستان ۱۴۰۲ را به صورت الکترونیکی برگزار کند.البته آزمون نهایی این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سرپیچی ۳ دانشگاه دولتی از مصوبه وزارت علوم

دانشگاه کاشان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ترم تابستان این دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: خشی از مشکلات آموزشی ببرای دانشجویان مقطع کارشناسی بخصوص دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی، دانشگاه کاشان مطابق با تقویم، اقدام به برگزاری دوره تابستان به صورت غیرحضوری (مجازی) می نماید. شایان ذکر است که کلیه فرایندهای مربوط به دوره تابستان اعم از ثبت نام، شرکت در کلاس های آموزشی و ارسال نمرات بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد. 

در ادامه زمان ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشگاه‌های کشور در ترم تابستان ۱۴۰۲ آورده شده است:

سرپیچی ۳ دانشگاه دولتی از مصوبه وزارت علوم

انتهای پیام/

کد خبر: 1185400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =