به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص تخصیص شناسه و صدور کارت موقت برای فاقدین شناسنامه، گفت: با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم و وزیر محترم کشور مبنی بر تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، سازمان ثبت احوال کشور در سال 1401 با مهیا نمودن زیرساخت های لازم، اختصاص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه را در دستور کار خود قرار داد.
مدارک لازم و نحوه دریافت گذرنامه
وی با اشاره به اینکه هم اکنون به منظور تسهیل امور شهروندان ثبت نام این افراد با راه اندازی سامانه الکترونیکی http://faghedin.sabteahval.ir صورت میگیرد، عنوان داشت: این امر به منظور شناسایی، صدور کارت موقت و در نهایت تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه با هدف استفاده از خدمات اجتماعی در راستای تکالیف دستورالعمل مقابله با فقر مطلق و کمک به ایجاد سازو کار های قانونی برای ارائه خدمت به این افراد و کاهش هزینه های حاکمیتی صورت گرفته است.
معاون وزیر کشور افزود: تا پیش از راه اندازی این سامانه بیش از 11 هزار پرونده در ادارات کل ثبت احوال استانها تشکیل و به این افراد شناسه اختصاص یافته است که حدود پرونده بررسی و تعیین تکلیف شدهاند و برای سایر افراد کارت شناسایی موقت صادر گردیده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: رسیدگی به درخواستها مطابق قوانین و مقررات و در صورت لزوم طرح در شورای تأمین شهرستانها به انجام خواهد رسید و تلاش بر آن است که تأیید یا رد تابعیت ایرانی این افراد و تعیین تکلیف پروندههای آنان در سریعترین زمان ممکن به انجام رسد.
لازم به ذکر است، احمد وحیدی، وزیر کشور طی بخشنامهای خطاب به استانداران مبنی بر تعیین تکلیف هر چه سریع تر افراد فاقد شناسنامه تاکید و در این راستا رئیس سازمان سازمان ثبت احوال کشور نیز با صدور بخشنامهای به مدیران کل ثبت احوال کشور از آنان خواسته است تا ترتیبی اتخاذ کنند تا ضمن هماهنگی با استانداران و فرمانداران، برنامهریزی لازم برای اقدام ویژه ادارات ثبت احوال و شورای تامین استان و شهرستان در خصوص شناسایی، تشکیل پرونده، اختصاص شناسه، صدور کارت و نهایتاً تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه صورت پذیرد.
انتهای پیام/
نظر شما