سنگ‌اندازی صنایع برای اجرای طرح پویش در کرمانشاه/ ۲۵ کدرشته جدید از مهرماه اضافه می‌شود 

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه در استان کرمانشاه صنعت آنچنان فعالی نداریم، گفت: علی‌رغم انعقاد تفاهم‌نامه با برخی صنایع برای اجرای طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان) تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و صنایع مشکلاتی چون بیمه و مباحث مالی را مطرح می‌کنند.   

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهاد گل‌محمدی اظهار کرد: در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی به ترتیب یک، چهار و بیش از بیست رشته به صورت جابه‌جایی یا تصویب جدید  به نسبت سال گذشته به رشته های استان کرمانشاه افزوده شده است و از مهرماه اعمال می‌شوند.   

پایان‌نامه دانشجوی واحد کرمانشاه در کنفرانس ملی صنعت برق کشور برگزیده شد

وی در خصوص خدمات این دانشگاه برای کنکوری‌ها و معرفی واحد هم خاطرنشان کرد: با کمک گروه روانشناسی و مشاوره هر ساله برای دانشجویانی که قصد انتخاب رشته دارند اتاق مشاوره درنظر گرفته‌ایم و امکانات ما در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود تا بتوانند رشته و واحد مورد علاقه خود را انتخاب کنند.  

از سال ۹۷ در استان کرمانشاه شروع به جذب دانشجویان بین‌الملل کردیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال ۹۷ در استان کرمانشاه شروع به جذب دانشجویان بین الملل کردیم و فرآیند به این صورت پیش رفت که سال ۹۸، ۳ نفر و سال ۹۹، ۲۱۷ نفر دانشجوی بین‌الملل جذب کردیم.   

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی بین الملل که همگی از کشور عراق هستند را جذب کردیم، ادامه داد: البته با یکسری اتفاقات که افتاد و دانشگاه آزاد از لیست وزارت علوم خارج شد ثبت‌نام‌های ما فعلا متوقف شده است اما در حال حاضر هم بیش از ۱۶۰۰ نفر دانشجوی فعال داریم.  

گل‌محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه در استان کرمانشاه صنعت آنچنان فعالی نداریم، تصریح کرد: با همان تعداد محدود هم مذاکره کردیم حتی با بزرگترین صنعت ما که فولاد و مربوط به بخش خصوصی است تفاهم نامه‌ای منعقد شد و تعهد دادند که ۳۰۰ نفر را در طرح پویش دانشگاه آزاد بپذیرند.  

صنایع مشکلات دارند؛ استانداری‌ها کمک کنند 

وی ادامه داد: متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است چرا که خود صنایع هم مشکلاتی دارند و در این بحث فرمانداری ها و استانداری‌ها باید به ما کمک کنند و تا کنون دانشجویی هم در استان کرمانشاه وارد طرح پویش نشده است.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل صنایع موانع بیمه‌ای است، اظهار کرد: در این مورد راهکارهایی به ما ارائه و در حال انجام است اما مورد بعدی مباحث مالی است که با توجه به اینکه دانشجویان باید بخشی از زمان خود را در دانشگاه بگذرانند؛ برخی صنایع مشکلاتی در این مورد مطرح می‌کنند.   

وی در خصوص مدارس عالی مهارتی هم خاطرنشان کرد: ۴ مدرسه عالی مهارتی از حدود دو ماه پیش مصوب و از همان زمان هم شروع به برنامه‌ریزی کردند و برنامه های این مدارس مهارتی بر روی سایت قرار گرفته است.

گل‌محمدی افزود: هر ۴ مدرسه در سال جدید مجوز گرفتند و از نظر درآمدی فعلا به جایی نرسیده اند و فعلا در حال برگزاری دوره‌های خود هستند. 

وی با اشاره به طرح تامین مسکن کارکنان هم گفت: این طرح ابتکار بسیار خوبی است که توسط دکتر طهرانچی صورت گرفت اما در کرمانشاه ما با موانعی روبه رو هستیم از جمله اینکه زمینی که ما در نظر گرفته‌ایم در چهارچوب تفاهم نامه دانشگاه آزاد با راه و شهرسازی نیست چرا که زمین‌های ما اوقافی است.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: با استعلام از سازمان مرکزی، خود استان در حال انعقاد یک تفاهم نامه با اداره‌کل راه و شهرسازی است تا بتوانیم در چهارچوب تفاهم نامه کلی و تفاهم نامه استانی این زمین‌ها را به تعاونی کارکنان واگذار کنیم.  

 وی اضافه کرد: این طرح برای کلیه کارکنان رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، معلمان سما و البته دانشجویان نخبه مقطع دکتری اجرا خواهد شد و به احتمال زیاد حدود ۹۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1188865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =