دانشگاه تبیین‌گر و عمل‌کننده است/ ضرورت همکاری دانشگاهیان برای بهبود وضعیت زنان و خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: دانشگاه هم تبیین‌گر و اقناع‌کننده و هم عمل‌کننده است؛ یعنی دانشگاه در جنبه‌های مختلفی که نیاز است یک فرهنگ در جامعه جاری و ساری شود از ابتدا تا انتها نقش دارد.  

انسیه خزعلی؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با دانشگاه همواره در ارتباط هستیم و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنیم و پشتیبانی از نخبگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم. 

دستگاه‌های متولی حجاب، در امر فرهنگ‌سازی کوشا باشند/ اجرای طرح «زیست عفیفانه» با محوریت آموزش 

وی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان می‌توانند از طریق وبسایت معاونت زنان با ما در ارتباط باشند، خاطرنشان کرد: خوشحال می‌شویم که دانشگاهیان پیشنهادات و راهکارهای خود را در حوزه زنان به ما منتقل کنند و در واقع برای بهبود وضعیت زنان و خانواده با ما همکاری کنند.

خزعلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز پیرامون نقش دانشگاهیان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هم تصریح کرد: دانشگاه هم تبیین‌گر و اقناع‌کننده و هم عمل‌کننده است؛ یعنی دانشگاه در جنبه‌های مختلفی که نیاز است یک فرهنگ در جامعه جاری و ساری شود از ابتدا تا انتها نقش دارد.

برگزاری ابررویداد خانواده با مشارکت همه دستگاه های فرهنگی

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به روز مباهله و اهمیت نهاد خانواده افزود: در این راستا ما یک «ابر رویداد» را پیش بینی کرده ایم که رویدادهای مختلف تحت این ابر رویداد پیش خواهند رفت و ضمن اینکه همه دستگاه های فرهنگی مشارکت دارند؛ اجرای آن با حلقه های میانی و گروه های مردمی خواهد بود. 

خزعلی موفقیت و مهارت خانواده، مدیریت و تربیت دینی خانواده، مد و لباس خانواده، سواد رسانه و خانواده، سفره و تغذیه خانواده، بازی و خانواده، محیط زیست و خانواده، فرهنگ و میراث ناملموس و جمعیت، سلامت و نشاط خانواده را از محورهای این ابررویداد برشمرد و گفت: باید به این محورها بپردازیم و سبک زندگی ایرانی اسلامی را تقویت کنیم.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =