جزئیات ریزش ۴ ساختمان در حال احداث در منطقه ۱۹ تهران| ۴ فوتی و ۱۰ مصدوم / ۲ جانباخته از پرسنل پلیس امنیت هستند + فیلم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از فروریختن ۴ ساختمان در حال احداث در شهرک احمدیه، خلازیر در منطقه ۱۹ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به فروریختن ۳ الی ۴ ساختمان درحال احداث در شهرک احمدیه، خلازیر (منطقه ۱۹) اظهار کرد: این حادثه به عوامل آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و در زمان حاضر چند ایستگاه به محل وقوع این حادثه اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انفجار مهیب تانکر سوخت در مشهد/  راننده و جوشکار راهی بیمارستان شدند

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی ستاد مدیریت بحران و عوامل شهرداری منطقه ۱۹ گفت: تا این لحظه دو نفر از زیر آوار نجات پیدا کردند که بنا بر اعلام افراد حاضر در محل تعداد بیشتری زیر آوار هستند اما این مسئله قطعی نیست و همچنان امدادرسانی توسط نیروهای آتش‌نشانی ادامه دارد.

همچنین پلیس طی اطلاعیه ای اعلام کرد :ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در محله خلازیر واقع( منطقه ۱۹ تهران) تعداد پنج ساختمان همجوار تخریب شد. تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

 تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است.

۱۱ نفر مصدوم شدند/۱۴ آمبولانس به محل حادثه اعزام شد

بر اساس این گزارش، سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان حادثه ریزش آوار ( خلع ید و تخریب ساختمان ) در  منطقه ۱۹ تهران شهرک احمدیه را  تا کنون ۱۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۸ مصدوم در محل درمان شده‌اند و مابقی به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.همچنین ۱۴ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

۲ نفر زنده از زیرآوار خارج شدند/یکی از ستون های بزرگ را بریدیم

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی دقایقی پیش گفت:  فعلا ۲ نفر را زنده از زیرآوار خارج کرده ایم و آمار دقیقی از زیر آوار مانندگان نداریم.

وی ادامه داد: فعلا یکی از ستون های بزرگ را بریده ایم تا بتوانیم امدادرسانی کنیم.

۴ تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند

بر اساس این گزارش، شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه گفت که  چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده و ماموریت خود را در هماهنگی با دیگر عوامل امدادی آغاز کرده‌اند.

نادعلی: ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر مسبوق به سابقه است

همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به حادثه خلازیر اشاره کرد و گفت: در این منطقه ساخت و سازهای غیرمجاز مسوبق به سابقه است و بنده از آقای نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران موضوع را پیگیری کردم.

وی ادامه داد: همکاران شهرداری برای تخریب ساختمان های غیرمجاز رفتند اما به قدری ساختمان های ناایمن بودند که تعدادی از همکارای زیرآوار ماندند. بر اساس آخرین آماری که بنده دارم تعدادی از همکاران را از زیرآوار خارج کردند.

پس از ۶ ساعت از وقوع حادثه مطهر محمدخانی سخنگوی شواری شهرداری تهران  اعلام کرد: تا دقایقی پیش دو نفر زنده از زیرآور نجات پیدا کرده بودند اما فرد سومی هم از زیر آور بیرون آورده شد که علائم حیاتی در آن مشاهده نمی‌شود و متاسفانه جان باخته است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه مشخص نیست که فرد فوت شده از عوامل نیروی انتظامی یا شهرداری تهران باشد، گفت:امیداوریم تعداد جان‌باختگان بیشتر از این نباشد.

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران همچنین در خصوص اینکه چند نفر در زیر آوار قرار دارند؛ اعلام کرد: در این خصوص اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

در این حادثه علاوه بر افرادی که زیر آوار مانده‌اند، تعدادی هم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. در این زمینه محمد اسماعیل توکلی؛ رئیس اورژانس تهران اعلام کرده است: در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۸ نفر به بیمارستان اعزام و ۳ نفر در محل درمان شدند.

خروج ۲ جسد از زیر آوار

پیکر سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ و سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از زیر آوار خارج و شناسایی شدند.

خروج سومین جسد

سومین کشته از زیر آوار خارج شد اما هنوز هویت وی مشخص نیست. به احتمال زیاد از پرسنل نیروی انتظامی یا شهرداری است.

منطقه ۱۹

تصویر شهید حسین اسماعیلی و شهید یزدان سلیمان‌آبادی از جانباختگان حادثه امروز منطقه ۱۹

تعداد جان باختگان به ۴ تن رسید

لحظاتی قبل، پیکر چهارمین فرد از زیر آوار خارج و فوت ایشان تایید شد.

تا این لحظه دو نفر نجات یافته و چهار نفر فوت شدند.
عملیات جستجو ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      خبر دروغ چرا پخش میکنید!!؟ از صبح ساعت پنج ریختن خونه هارو خراب کردن با اینکه خودشون اجازه ساخت داده بودن کلی رشوه گرفته بودن . یکی از خونه هارو که تخریب میکردن خونه های بغلیشون هم که توشون ادم زندگی میکردن با اون خونه تخریب شدن کلی ادم زیر آوار موندن فقط مرگ مامورو پلیسو چرا نوشتید خیییلی ادم مردن زیر آوار