پشت‌پرده انتخاب نابازیگران برای فیلم و سریال‌ها / شبکه نمایش خانگی نتوانسته عملکرد موفقی داشته باشد

بازیگر سریال لحظه گرگ و میش گفت: وقتی شبکه نمایش خانگی شروع به فعالیت کرد امیدواری زیادی برای بهبود اوضاع فیلم‌ها و سریال‌ها ایجاد شد اما به مرور مشاهده کردیم که این شبکه از موفقیت‌های چندانی برخوردار نشد.

فرید سجادی حسینی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: اخیرا سریال سرگیجه را به پایان رسانده‌ام که در آن سریال تنها یک نقش کوتاه داشتم که آن هم به درخواست بهرنگ توفیقی کارگردان کار انجام دادم.

بیشتر بخوانید:

چرا بازیگران کار در شبکه نمایش خانگی را ترجیح می‌دهند؟ / تلویزیون باید رویه‌اش را تغییر دهد

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که معیار شما برای انتخاب نقش چیست، گفت: من به‌عنوان یک بازیگر هر جا فیلمنامه خوبی پیشنهاد شود قبول می‌کنم و برایم فرقی ندارد که در چه پلتفرمی کار کنم، در واقع تنها معیارم برای انتخاب نقش‌ها فیلمنامه است.

بازیگر سریال سرگیجه همچنین با اشاره به تفاوت‌های کار در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون عنوان کرد: هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای بینندگان خود هستند اما برخی هر دو شکل کار را دنبال می‌کنند البته ذکر این نکته لازم است که وقتی شبکه نمایش خانگی شروع به فعالیت کرد امیدواری زیادی برای بهبود اوضاع فیلم‌ها و سریال‌ها ایجاد شد اما به مرور مشاهده کردیم که این شبکه از موفقیت‌های چندانی برخوردار نشد.

سجادی حسینی افزود: سینما، تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی بر روی اقتصاد می‌چرخد و تهیه‌کننده‌ای که فیلم یا سریالی را تولید می‌کند دنبال درآمد و منفعت خود است، در نتیجه سراغ بازیگری می‌رود که مورد اقبال عمومی بیشتری قرار گرفته برای همین هم باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کند اما عوامل تلویزیون از آنجایی که برای دولت کار می‌کنند و حقوق‌بگیر هستند تنها به حقوق خود بسنده می‌کنند و دنبال سود نیستند، در نتیجه سراغ این موضوع نمی‌روند که بازیگری را برای فیلم خود دعوت کنند که سودآوری بیشتری برایشان داشته باشد. به همین دلیل بازیگران موفق به شبکه نمایش خانگی دعوت می‌شوند در نتیجه پول بیشتری هم به آنان پرداخت می‌شود.

بازیگر سریال لحظه گرگ و میش در ادامه به کاهش مخاطبان تلویزیون اشاره کرد و گفت: فراز و فرودهایی که در میزان مخاطب تلویزیون مشاهده می کنیم در سینما نیز وجود دارد و برخی اوقات مشاهده می‌کنیم که یک فیلم مورد استقبال عمومی خوبی قرار گرفته و گاهی اوقات هم چنین نیست؛ البته سیاست‌های مسئولان تلویزیون هم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

سجادی حسینی همچنین دلیل استقبال مردم از ماهواره و شبکه‌های خارجی را جذابیت‌های بصری که در فیلم‌های آن طرف آبی وجود دارد، دانست و گفت: همین جذابیت‌ها باعث شده تا مردم از تلویزیون خودمان گریزان باشند و به ماهواره رجوع کنند.

وی در پایان به موضوع باندبازی در بین عوامل تولید فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که باند بازی در همه بخش‌های آن وجود دارد در سینما هم هنگام انتخاب یک بازیگر، حتما سراغ شخصی می‌روند که برایشان بازدهی داشته باشد، به‌عنوان مثال اگر یک نابازیگر در فیلمی به کار گرفته می‌شود حتما از او پولی گرفته شده و یا اینکه امتیازات پشت پرده‌ای برای تهیه کننده به ارمغان آورده در غیر این صورت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. البته نمی‌توان گفت که صد در صد یک مافیایی درست شده که برخی را در یک فیلم به کار می‌گیرند و برخی را نه.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =