تیم‌های سازمان‌یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل در بوشهر به دام افتادند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری تیم‌های حرفه‌ای و سازمان یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل اینستاگرامی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت رصد و پلیس پلیس استان بوشهر قرار دارد، اظهار داشت: با هر گونه اعمال مجرمانه برخورد قاطع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قاتل نگهبان ساختمان در شرق تهران دستگیر شد

وی با اشاره به شناسایی تیم‌های حرفه‌ای و سازمان یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل اینستاگرامی، افزود: سالم‌سازی فضای مجازی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان، اعضای چندین تیم که به‌صورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می‌کردند شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه سر شاخه اصلی دستگیر شده این تیم‌های مجرمانه خانم جوان و مدیر دو صفحه اینستاگرامی بوده است، گفت: این فرد با الگوگیری از تارنمای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از 9 نفر با تخصص‌های گوناگون نظیر عکاس، ادیتور، تدوینگر، آرایشگر و دیگر امور اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه‌ای و با همکاری ادمین 6 صفحه دیگر در سطح کشور، در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر می‌کرد.

قاسمی با بیان اینکه دستگیری دیگر عوامل ادامه دارد افزود: با مجوز قضایی، مجرمینی که ساکن استان بوشهر بوده‌اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی، دستگیر یا احضار و پس از انجام تحقیقات از آنان و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضایی معرفی شده و اقدامات پلیسی و قضایی برای دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته ساکن استان‌های شمالی کشور ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای جرم تولید و انتشار هرگونه تصاویر و محتوای مبتذل در فضای مجازی، مجازات متناسب اعم از حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مأموریتی پلیس فتا، پایش و شناسایی تارنمای دارای محتواهای مجرمانه از جمله مبتذل و مستهجن خصوصاً سازمان یافته بوده و در این راستا با هدف سالم سازی بسترهای حضور کاربران به‌ویژه خانواده‌ها، با هماهنگی مراجع قضایی و همچنین مشارکت و همراهی مردم، این مأموریت و رسالت به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی در حال اجرا و پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =