ترسیم‌ ۳ راهبرد برای افق برنامه‌های دانشگاه آزاد استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: تصویب رشته‌های جدید و جذاب، جذب حداکثری دانشجو و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای سه راهبردی بوده که برای افق برنامه‌های این دانشگاه ترسیم‌ شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای دانشگاه این استان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد بوشهر به‌ویژه در حوزه نخیلات، دریا و پتروشیمی اظهار کرد: دانشگاه در مسیر رقابتی در همه عرصه‌ها قرار دارد ازاین‌رو برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه، باید ورای اولویت‌های آموزشی و پژوهشی باشد تا بتوان پاسخگوی نیازهای دانشگاه و جامعه بود.

وی با بیان اینکه سه رکن اساسی و مهم برای فعالیت‌های دانشگاه در نظر گرفته شده، اضافه کرد: تصویب رشته‌های جدید و جذاب، جذب حداکثری دانشجو و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای سه راهبردی است که با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و آمایش سرزمینی برای افق برنامه‌های دانشگاه استان ترسیم‌شده و باید برای تحقق آن تلاش مضاعف کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مقبولیت مطلوبی میان آحاد جامعه، سازمان‌ها و نهادها برخوردار است، افزود: حفظ این جایگاه بوده و برای این مهم می‌توان از ظرفیت مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مردمی و معنوی بهره گرفت.

رازقی با بیان اینکه فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مطلوب بوده و مورد تأیید همه نهادهای ذی‌ربط قرار دارد، عنوان کرد: بنیان کار دانشگاه، علمی و عقلانی است ازاین‌رو پرداختن به حواشی و اجازه ورود حواشی به دانشگاه، زیبنده هیچ مرکز علمی نیست. اهداف و جدال با چالش‌ها باید برای اعتلا و اقتدار بیشتر دانشگاه باشد. اتخاذ هر گونه تصمیم برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، علاوه بر بهره‌گیری از خرد جمعی، قطعاً بر اساس خروجی عملکرد و نتایج فعالیت‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها، مرکز اصلی آموزش عالی و نماد و اعتبار علمی آن شهرستان است. یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های دانشگاه، نیروی انسانی توانمند بوده که باید بر اساس این توانمندی و مطابق با اهداف و مأموریت‌های دانشگاه، کار تعریف و برنامه‌ریزی کرد.

در این جلسه موضوعاتی مانند مدیریت نقدینگی، اجرای دقیق طرح پویش، ایجاد مدارس مهارتی و عادی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی و موردبررسی و اهتمام قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =