مرحله نهایی جشنواره سراسری مشاعره علوی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از برگزاری مرحله نهایی جشنواره سراسری مشاعره علوی در استان بوشهر خبر داد.

باقر گرگین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسکانیوز از برگزاری مرحله نهایی جشنواره سراسری مشاعره علوی در استان بوشهر خبر داد، و اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی از مهرماه جاری آغازشده و پیش رویداد آن با حضور ۵۰ نفر در رقابتی جذاب و تنگاتنگ برگزار و برگزیدگان مورد قدردانی قرار گرفتند.
مرحله نهایی این جشنواره روزهای هفتم و هفتم بهمن جاری به‌صورت حضوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این جشنواره تا ۲۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون ۹۰ نفر از سراسر کشور در آن ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ثبت‌نام در جشنواره از طریق پیام‌رسان ایتا و بله از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۱۷۰۸۷۳۰ و ۰۹۱۷۷۷۴۵۱۵۳ صورت می‌پذیرد.

مرحله نهایی جشنواره سراسری مشاعره علوی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره مشاعره علوی برای دومین بار در بوشهر عنوان کرد: وجه تمایز این دوره اضافه شدن بخش ویژه دانش‌آموزی به جشنواره بوده؛ این برنامه از سری برنامه‌های تجلی امامت و ولایت در نسبت با واقعه غدیر و در راستای ترویج فرهنگ علوی است. به‌منظور کیفی‌گرایی جشنواره، امسال نیز از داوران متخصص، اهل فن و باسابقه در گزینش ابتدایی افراد استفاده می‌شود.

گرگین درباره جوایز پیش‌بینی‌شده برای جشنواره سراسری مشاعره علوی گفت: با ارائه تندیس و جوایز نقدی به نفرات اول تا پنجم با حمایت‌هایی که از سوی متولیان برگزاری جشنواره شده، شرکت‌کنندگان در این جشنواره مورد قدردانی قرار خواهند گرفت. به نفر اول مبلغ ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون، نفر سوم ۳ میلیون، نفر چهارم ۲ میلیون و نفر پنجم ۱ میلیون تومان اهدا خواهد شد. ضمن اینکه به همه شرکت‌کنندگان در جشنواره، هدیه‌ای تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به گستره ملی جشنواره مشاعره علوی از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و المان‌ها در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره به عشق حضرت علی(ع) و درصدد درونی سازی معرفت علوی و الگوسازی برای جوانان از طریق شعر که ابزاری بسیار لطیف و اثرگذار است، هستیم. ارزش این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی که برای اهل‌بیت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بوده، پایانی ندارد و باید تلاش کنیم با کیفیت بسیار و بسط رسانه‌ای مطلوب به جامعه معرفی شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر توضیح داد: این برنامه فرهنگی با محور این واحد دانشگاهی و مشارکت و حمایت بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، شورای اسلامی شهر بوشهر، دانشگاه خلیج‌فارس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، بسیج هنرمندان استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1211626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =