مسمومیت ۳۱ معتکف با گاز مونوکسید کربن در شاهرود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مراسم اعتکاف در روستای فرومد ۳۱ نفر مسموم برجای گذاشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ‌زهره صالح نساج در شاهرود، اظهار داشت: این گازگرفتگی در ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه روز پنج شنبه پنجم بهمن ماه در مسجد صاحب الزمان (ع) فرومد به وقوع پیوست و اورژانس مستقر در فرومد به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید:

مرگ ۵ نفر بر اثر گاز گرفتگی در شیراز

وی افزود: از ۳۱ نفر این حادثه، دو مصدوم کودک با خودرو شخصی به بیمارستان داورزن، سه نفر هم با اورژانس جاده‌ای میاندشت و پنج نفر به دلیل نیاز به مراقبت درمانی بیشتر با بالگرد اورژانس هوایی شاهرود به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل شدند.

صالح نساج با بیان اینکه حال عمومی بقیه در محل خوب گزارش شده و رو به بهبود است خاطرنشان کرد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعداد زیادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت و حتی فوت با گاز مونوکسیدکربن می‌شوند.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گاز گرفتگی، از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع حاصل کرده و نسبت به رعایت دقیق آن اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =