افزایش تعداد بسته‌های خدمتی بیماران خاص

رئیس اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از افزایش تعداد بسته‌های خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معصومه هداوندخانی صبح امروز در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هجدهم اردیبهشت ماه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: پس از تصویب و راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در شهریورماه ۱۴۰۱ با تخصیص بودجه مناسب از سوی هیات دولت، حمایت و پوشش بیماران خاص به لحاظ تعداد و تنوع بیماری در کشور افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر خالی شدن بیمارستان‌های دولتی از پزشکان مجرب به صدا درآمد

رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت ادامه داد: بیماری‌های نادر از جمله میاستنی گراویس (MG)، سندروم گیلن باره، نورومیلیت‌اپتیکا، بیماری های پوستی، بیماری های التهابی روده (IBD)، هپاتیت B، هپاتیت C و ... را جزو بسته‌های خدمتی جدید در سال‌جاری است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۸ هزار نوع بیماری سخت ، صعب‌العلاج خاص و نادر در دنیا وجود دارد که در ایران ۴۳۰ بیماری در قالب بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده است.
هداوندخانی اضافه کرد: امسال اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت عنوان کرد: هم‌اکنون یک میلیون گیرنده خدمت تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی بیماری‌های ژنتیکی بومی منطقه منجر به افزایش افراد تحت پوشش می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی شده صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ۴۳۰ بیماری با حدود جمعیت نزدیک به ۴ میلیون نفر در سراسر کشور را با رویکرد درمان اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.

ارتقا کیفیت خدمات در بخش های دیالیز و تالاسمی بیمارستان هاجر(س) شهرکرد

هداوندخانی تصریح‌کرد: بیماران خاص می‌توانند با مراجعه به اداره بیماری‌های خاص چهارمحال و بختیاری و تشکیل پرونده از خدمات صندوق بیماری خاص و صعب‌العلاج در قالب خسارت متفرقه بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت در بازدید از بخش های دیالیز و تالاسمی مرکز آموزشی-درمانی هاجر(س) شهرکرد، گفت: هم اکنون شاهد ارتقای کیفیت خدمات به بیماران این بیمارستان نسبت به سنوات قبل هستیم.

وی با دعوت از خیرین ملی و استانی برای نگاه ویژه به مناطق محروم همچون چهارمحال و بختیاری، گفت: خیرین در تسریع اجرای پروژه بخش الحاقی بیمارستان هاجر(س) شهرکرد یاری‌گر باشند.
هداوندخانی کمک خیرین حوزه سلامت در تامین تجهیزات پزشکی و اجرای پروژه‌های عمرانی در چهارمحال و بختیاری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری و راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان هاجر(س) شهرکرد، بسیاری از مشکلات این مرکز مرتفع و ارائه خدمات به لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =