قریب به ۶۹ دوره آموزشی برای ورود دانشجویان به حوزه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

مدیر رویدادهای فناورانه و امور شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نقطه ورود دانشجویان به حوزه فناوری و نوآوری برنامه شتابدهی است که قریب به ۶۹ دوره شامل‌ آشنایی با فرهنگ کسب و کار، مبانی حقوقی کسب و کار، ایده و خلاقیت کارآفرینی، بازاریابی و فروش، مبانی مالی و سرمایه گذاری، مفاهیم فناوری و نوآوری و مدیریت کسب و کار است.

مهدی باقری‌زاده مدیر رویدادهای فناورانه و امور شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گردهمایی مدیران مراکز رشد واحدهای فناوری منطقه ۲ دانشگاه آزاد اسلامی که شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و مرکزی است، جهت معرفی برنامه شتابدهی، توانمندسازی مدیران مراکز رشد، انتقال تجربیات و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده برای جذب هسته و واحد فناور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، برگزار شد.

وی افزود: زیست‌بوم فناوری کشور، شامل مراکز رشد، مراکز شتابدهی، مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و سراهای نوآوری، اصلی‌ترین مکانی است که دانشجویان، اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با فضای کسب و کار در آن، آشنا شوند.

سال گذشته بیش از ۲ هزار رویداد فناورانه در واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است

مهدی باقری‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، بیش از ۲ هزار شرکت فناور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت است که تعدادی از آنان، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، که از جمله رویدادهای فناوری که در مراکز رشد، جهت جذب هسته انجام می‌شود، می‌توان به رویداد ایده‌آرا، چالش فناوری و استارت‌آپ ویکند، اشاره داشت که در سال گذشته بیش از ۲ هزار رویداد فناورانه در واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است.

مدیر رویدادهای فناورانه و امور شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه اصلی‌ترین هدف مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، جذب هسته و واحد فناور است، گفت: هسته، یک تیم استارت‌آپی متشکل از دانشجویان و اعضای هیئت علمی، حول تولید یک محصول و خدمت به جامعه است و هسته‌هایی که ماهیت حقوقی کسب کنند، شرکت نامیده می‌شوند؛ یکی از رسالت‌های مراکز رشد، پرورش و آموزش استارت‌آپ‌هایی است که تشکیل شده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی قریب به ۴ سال است که به سمت تبدیل به دانشگاهی با هدف و مأموریت کارآفرینی و حل مسئله، سوق یافته است

این مدیر دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قریب به ۴ سال است که به سمت تبدیل به دانشگاهی با هدف و مأموریت کارآفرینی و حل مسئله، سوق یافته است؛ همین عامل موجب می‌شود که دانشجویان با کارآفرینی آشنا شده و پس از فارغ‌التحصیلی، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: نقطه ورود دانشجویان به حوزه فناوری و نوآوری، برنامه شتابدهی است که قریب به ۶۹ دوره، شامل‌ آشنایی با فرهنگ کسب و کار، مبانی حقوقی کسب و کار، ایده و خلاقیت کارآفرینی، بازاریابی و فروش، مبانی مالی و سرمایه‌گذاری، مفاهیم فناوری و نوآوری و مدیریت کسب و کار است.

باقری‌زاده گفت: دانشجویان، پس از طی کردن برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام به تشکیل استارت‌آپ کرده و در نهایت در سرای نوآوری خاص، به فعالیت می‌پردازند.

مدیر روایدادهای فناورانه و امور شتابدهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پویش اشتغال دانشگاه، یادآور شد: طرح پویش کارآفرینی، عنوان طرحی است که در آن، صنعت با اعلام نیاز دانشجویان متخصص از افراد مورد نیاز خود استفاده کرده و پس از آموزش آن‌ها و بیمه کردن دانشجویان، به فعالیت می‌پردازند؛ و یکی از وظایف اداره کل سراهای نوآوری، ارتباط با صنعت و معرفی دانشجویان متخصص است.

این مسئول دانشگاهی، تصریح کرد: در خصوص ارتباط واحدهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت، می‌توان به واحد تهران‌شرق، فعال درحوزه صنعت، واحد قزوین، فعال در حوزه فناوری و نوآوری، واحد خوراسگان فعال در حوزه بذر گیاهی نگین بذر و واحد سیرجان فعال در تولید محصول با شرکت گلگهر اشاره کرد.

باقری‌زاده در پایان گفت: رویدادهای ملی، بستری برای فروش محصولات تولیدشده دانشجویان است، که از جمله آن‌ها می‌توان به رویداد ملی در واحد سیرجان در عرصه‌های صنعت فولاد، مس و آهن، رویداد ملی هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، رویداد ملی در مصلی امام خیمنی(ره) اشاره داشت که در این رویدادها، به‌صورت رایگان، بستری فراهم شد که کارآفرینان با یکدگیر تعامل کرده و محصولات خود را در آنجا عرضه کنند.

خبرنگار: زهرا آقابابایی دهکردی

انتهای پیام/

کد خبر: 1231182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =