تقویم مشترک دانشگاه آزاد و فدراسیون بسکتبال تدوین می‌شود/ توسعه رشته‌های ورزشی و تسریع استعدادیابی

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد از تهیه تقویم ورزشی مشترک بین این دانشگاه و فدراسیون بسکتبال کشور خبر داد.

امیر عباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه حوزه ورزش یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: کمتر دانشگاهی در کشورمان وجود دارد که در حوزه ورزش فعالیت چشمگیر فعالیت داشته باشد. به عنوان مثال حدود ۲۸ رویداد ورزشی از مهرماه سال گذشته تا کنون برگزار شده است. این رویدادها هم برای بانوان و هم آقایان بوده است. علاوه بر آن، مسابقات ورزشی فقط مختص دانشجویان نیست؛ بلکه اساتید نیز می‌توانند در آنها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی فاتح جام نقش جهان شد

وی اضافه کرد: تقریبا هر ماه بیش از سه رویداد ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. این رقم در سطح دانشگاه‌های کشور بسیار قابل توجه است چراکه کمتر سازمان ورزشی این تعداد رویداد را در ماه برگزار می‌کند و از ورزشکاران میزبانی می‌کند یا تجهیزات و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنند.

لشگری بیان کرد: تعداد از ورزشکاران ملی پوش کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. این دانشجویان در رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد هم شرکت می‌کنند و باعث روتق بخشی به این رقابت‌ها می‌شوند و سطح کیفی مسابقات را افزایش می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم که هر سال فعالیت‌های جدید و نوآورانه‌ای را در حوزه ورزش انجام دهیم. کار ویژه امسال نیز توجه و توسعه رشته‌های ورزشی است که در دانشگاه آزاد اسلامی مقفول مانده بودند. یکی از این رشته‌های ورزشی، بسکتبال است.

وی مطرح کرد: متاسفانه تیم بسکتبال حرفه‌ای در باشگاه‌های ورزشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی وجود نداشت. رئیس دانشگاه در سال‌های گذشته همواره تاکید داشتند که بسکتبال یک رشته ورزشی دانشگاهی است. بنابراین مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش داشت که این رشته را در دانشگاه توسعه دهیم. البته در این مسیر باید شرایط و امکانات دانشگاه را نیز در نظر داشت.

لشگری افزود: در این راستا مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد با فدراسیون بسکتبال کشور مذاکراتی را انجام داد و تفاهم نامه‌ای با این فدراسیون منعقد شد. یکی از مفاد مهم این تفاهم نامه توسعه ورزش بسکتبال به صورت همگانی و حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی بود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در راستای توسعه بسکتبال در دانشگاه آزاد اسلامی، امسال رویداد ورزشی در حوزه بسکتبال سه به سه با همکاری دانشگاه آزاد و فدراسیون بسکتبال کشور برگزار شد. البته این رویداد به صورت ورزش همگانی است. به این معنا که تیم‌های اول، دوم و سوم کشور در رشته بسکتبال در بخش آقایان با تیم‌های اول، دوم و سوم لیگ دسته یک بسکتبال کشور رقابت کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در تیم‌های بسکتبال سه به سه فعالیت دارند و مدال رقابت‌های کشور را کسب کرده‌اند در این رویداد با ورزشکاران کشور مقایسه شده و جایگاه آنها در این رشته ورزشی مشخص شد.

لشگری با بیان اینکه تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بانوان کمی ضعف دارند؛ مطرح کرد: تیم‌های بسکتبال ما در رویدادهای کشوری محک خوردند.

این مسئول از برگزاری رویداد ورزشی بسکتبال پنج به پنج بین تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و لیگ دسته یک به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خبر داد، گفت: براساس تعاملی که با فدراسیون بسکتبال داشتیم، بنا شده که گسترش بسکتبال همگانی به ویژه سه به سه با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی باشد. البته بسکتبال پشتیبانی لازم را دارد.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد تقویم مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال کشور هستیم. زمانیکه دانشگاه که حکم قوه عاقله کشور را دارد و دانشجویانی متخصص تحویل جامعه می‌دهد، موضوع تیم داری و معرفی اعضای تیم ملی و نخبگان ورزشی از دانشگاه نباشد. این تقویم به فدراسیون کمک می‌کند که نخبگان این حوزه را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی هدفمند می‌شود، گفت: شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه ورزشی در همین تقویم مشترک و مسابقات مشترک مشخص می‌شود. امیدواریم مردادماه یا شهریورماه تقویم مشترک بسکتبال تنظیم شود تا رقابت‌ها در مهرماه 1403 انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ رشته ورزشی به صورت حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باشگاه‌های ورزشی مرتبط با آنها نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =