رویداد صدرا نقطه اتصال دانشگاه و صنعت

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و دبیر برگزاری رویداد صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز گزیده‌ای از روند برگزاری چهار دوره رویداد صدرا، در دانش‌شهر نجف‌آباد را تبیین، و مشخصات و ویژگی‌های این رویداد را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از نجف آباد، ایمان صادق‎‌خانی معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، در حاشیه برگزاری چهارمین دوره رویداد صدرا در دانش‌ شهر ایران، ضمن تبیین رسالت و ویژگی‌های این رویداد عنوان کرد: عدم کسب مهارت و تجربه کافی دانشجویان حین تحصیل باعث می‌شود که پس از دانش‌آموختگی در یافتن شغل دلخواه خود دچار مشکل شوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر صنایع و شرکت‌ها نیز با متقاضیانی روبه‌رو هستند که تجربه کافی برای انجام کارها را ندارند و باید مدت زمان زیادی صرف آموزش آن‌ها شود، این مشکل باعث ناامیدی دانشجویان و خانواده آن‌ها از تحصیلات دانشگاهی نیز شده است.

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به راهکار این واحد دانشگاهی بیان کرد: برای حل این مشکل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مستقل جامع نجف‌آباد رویدادی با عنوان «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که به اختصار «صدرا» نامیده می‌شود را با شعار "صدرا، صد راه اشتغال" در دوره‌های مختلف برگزار کرده است.

وی افزود: در این رویداد از شرکت‌ها و صنایع معتبر دعوت می‌شود در نمایشگاهی که در دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کرده و نیازهای کارآموزی و استخدامی خود را به دانشجویان اعلام کنند. دانشجویان نیز با مراجعه به این نمایشگاه کار و مذاکره با شرکت‌ها، می‌توانند در قالب طرح پویش یا استخدام در این مجموعه‌ها مشغول به کار شوند.

صادق خانی پس از بیان این نکته که کمبود مهارت آموزی در رشته‌های غیرپزشکی، اشتغال دانشجویان این رشته‌ها با چالش رو به رو کرده است گفت: ایده رویداد صنعت، دانشگاه، راه اشتغال (صدرا) در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و با هدف توجه ویژه به تقویت مهارت آموزی دانشجویان شکل گرفت. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند در قالب طرح پویش بصورت کارآموز در شرکت‌ها و با ساعات محدود مشغول شوند تا بدون واردشدن لطمه‌ به کسب دانش، در حین تحصیل مهارت کافی را نیز کسب نمایند تا پس از دانش آموختگی به معنای واقعی آماده ورود به بازار کار باشند.

وی خاطر نشان کرد: دوره دوم و سوم رویداد صدرا به ترتیب در اسفند ماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۲ و با حضور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی برگزار گردید. دوره چهارم رویداد نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و بصورت موضوعی ویژه رشته‌های شغلی مرتبط با علوم انسانی، حقوق و هنر، معماری و شهرسازی در حال برگزاری است.

صادق خانی ادامه داد: از دوره سوم، کلیه فرآیندهای ثبت نام شرکت‌ها و دانشجویان، ثبت درخواست توسط دانشجویان و بررسی درخواست توسط شرکت‌ها بصورت برخط، و در سامانه اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد انجام شده است.

در ادامه نقش مدیر توسعه، فناوری و صنعت دانشگاه آزاد نجف آباد توضیح داد : هدف از برپایی رویداد صدرا چهار، مهارت آموزی دانشجویان و کنار آن استخراج نیازهای صنایع و ایجاد تفاهم نامه و همکاری در طرح پویش است. این اتفاق کمک شایان توجهی به دانشجویان می‌نماید تا در انتخاب شرکت یا صنعتی که مایل به حضور در آن برای طی دوره طرح پویش یا کارآموزی خویش هستند با دقت بیشتری عمل نمایند.

این مقام مسئول تعداد شرکت‌های مستقر در رویداد صدرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد را بالغ بر ۵۰ شرکت عنوان نمود و گفت: این رویداد ویژه فرصت‌های شغلی علوم انسانی، حقوق و هنر، معماری و شهرسازی با حضور ۵۰ شرکت و ارائه ۵۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح پویش و استخدام است.


خبرنگار: فاطمه فانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =