دوازدهمین دوره استانی المیپاد آماده در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: دوازدهمین دوره مسابقات استانی «المیپاد آماده» با حضور بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر، مربی و داور برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از شهرکرد، اظهار کرد: دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده دادرس، در ۲ بخش مجزا ویژه دختران و پسران مقطع متوسطه اول، با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز، مربی و داور برگزار شد.

وی افزود: تعداد ۱۰‌ تیم منتخب از پسران و ۹ تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان، از روز گذشته در این دوره از مسابقات، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مثنوی در ادامه بیان داشت: این رقابت‌ها در 8 بخش، شامل آزمون کتبی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، اطفای حریق و سوختگی، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، آسیب بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی مفصلی در دالان بهشت شهر گهرو از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

دوازدهمین دوره استانی المیپاد آماده در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش‌های طرح ملی دادرس در کانون‌های دانش‌آموزی استان، ارائه شده است، هدف از برگزاری این طرح را ارتقاء مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان، عنوان کرد.

وی گفت: در این دوره از مسابقات طرح ملی دادرس، یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویدادهای اخلاقی، انتخاب می‌شود و تیم‌ برتر به مرحله کشوری راه می‌یابد.

مثنوی اشاره کرد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

خبرنگار: زهرا آقابابایی دهکردی

انتهای پیام/

کد خبر: 1230703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =