باغ مفاخر توس در مشهد راه‌اندازی می‌شود

در مراسمی که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه این شاعر نامدار برگزار شد، از راه‌اندازی باغ مفاخر توس در این شهر خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز خراسان رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سابقه پربار فرهنگی توس و پرورش بزرگان علم و ادب در این خطه، اظهار داشت: "به‌زودی در این استان عالم‌پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد تا گرامیداشت هزاران ستاره درخشان در این نقطه مهم از ایران اسلامی باشد."

توجه ویژه مدیریت شهری به توس

شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اقدامات انجام شده در دوره ششم مدیریت شهری توس، گفت: در این دوره تاکنون، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این محدوده منفصل شهری هزینه شده و تمام هزینه آن، از منابع مالی مدیریت شهری بوده است. وی این میزان را دو برابر اقدامات یک دهه گذشته در این منطقه عنوان کرد.

در این مراسم، نشان ملی فردوسی به برگزیدگان در سه عرصه حماسه‌سازی، حماسه‌پژوهی و حماسه‌سرایی اعطا شد. سردار سرتیپ پاسدار، امیرعلی حاجی‌زاده به پاس اجرای عملیات غرورآفرین "وعده صادق" نخستین نشان جهانی فردوسی را دریافت کرد. این جایزه به نیابت از ایشان به فرزند شهید برونسی اعطا شد.
پروفسور محمدجعفر یاحقی نیز به پاس سال‌ها تحصیل و تعلیم زبان و ادب فارسی و مریم قربانزاده به پاس نگارش چندین کتاب در عرصه حماسه و ادبیات حماسی، نشان جهانی فردوسی را دریافت ‌کردند.

خبرنگار: علی رازی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =