پیام تسلیت مقامات کشورها برای شهادت رئیس جمهور و همراهان

مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به شهادت رسیدند

پیام تسلیت عبدالله عبدالله از شخصیت‌های سیاسی افغانستان

با تأسف اطلاع یافتیم که جلالتمأب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، جناب امیر عبداللهیان وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی و شماری از همراهان شان در سانحهٔ سقوط هلی‌کوپتر در استان آذربایجان شرقی ایران جان باختند که موجب اندوه و تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم شان، مردم دوست و برادر و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و مراتب غمشریکی عمیق خویش را تقدیم می‌دارم. از درگاه خداوند سبحان برای روانشاد سید ابراهیم رئیسی و همراهان شان رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسألت دارم.

پیام تسلیت حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی، و همچنین شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم. در ادامه این پیام آمده است: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

مادورو شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور ونزوئلا: از اخبار سخت در مورد فقدان ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. 

من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفم، یک رهبر فوق‌العاده جهان همان‌طور که برادر ما ابراهیم است و همیشه خواهد بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی‌قید و شرط کشور ما.

تسلیت پاشینیان به مقام معظم رهبری

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان در پیامی با تسلیت شهادت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به مقام معظم رهبری، ابراز داشت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

نخست وزیر ارمنستان برای دولت و ملت ایران آرزوی قدرت و استقامت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان روز یک‌شنبه برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در پی این حادثه رئیس جمهور،‌ وزیر خارجه کشورمان به شهادت رسیدند. 

تسلیت علی اف به مقام معظم رهبری

متن پیام الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله خامنه ای،

از خبر مرگ دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همراهان وی در سانحه بالگرد، تلفات سنگین برای مردم دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران به شدت متاثر شدیم.

مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد. یاد و خاطره گرامی او همیشه در قلب ما زنده خواهد بود.

در این روز غم انگیز، از درگاه خداوند متعال برای ملت دوست و برادر ایران صبر و بردباری مسئلت می نمایم، در غم و اندوه آنان شریک هستیم، تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می نمایم.

خداوند رحمت کند!

همچنین  وزارت امور خارجه آذربایجان در پیامی نوشت: از خبر هولناک درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز، محمدعلی هاشم و سایر همراهان،  در سانحه هلی کوپتر بسیار متأثر شدیم. ما به خانواده ها و بستگان همه جان باختگان این حادثه تلخ تسلیت می گوییم. در این روز غم انگیز آذربایجان در همبستگی با برادر و دوست جمهوری اسلامی ایران می ایستد.

جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی اظهار داشت: از خبر درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران، دوست عزیزم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر مقامات بسیار متاثر شدم. از خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه غم انگیز غفران و رحمت الهی و به مردم دوست ایران صمیمانه تسلیت می گویم.

تسلیت اتحادیه اروپا در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا تسلیت خالصانه خود را درباره شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه ایران و دیگر اعضای هیات آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد ابراز می‌دارد.

تسلیت دولت مصر در پی شهادت رئیسی و هیئت همراه

ریاست جمهوری مصر در پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت و با رهبری و ملت ایران در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی و همبستگی کرد.

پیام تسلیت بشار اسد در پی شهادت رئیس‌جمهور 

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، شهادت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می‌گوییم.

تسلیت نخست وزیر قطر درپی شهادت رئیس جمهور

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت.

سریلانکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

رییس جمهور سریلانکا: سریلانکا از درگذشت غم انگیز رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران، عمیقاً اندوهگین است. 

عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار، دولت و ملت ایران ابراز می‌کنم. فکر و دعای ما با خانواده رئیس‌جمهور و هیئت همراه است.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی شهادت رئیس جمهور

آیت‌الله سیستانی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن‌ها را تسلیت گفت. آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر  شیعیان در نجف در پیامی نوشت: با نهایت تاسف خبر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران به‌ویژه خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و برای آن ها آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

پیام تسلیت رئیس جمهور چین 

 شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن پیام رئیس جمهور چین به شرح زیر است:

جناب آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران

از شنیدن خبر درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط هلیکوپتر شوکه شده‌ام. اینجا به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به شما، مراتب همدردی خالصانه خود را به شما، خانواده آقای رئیسی، دولت و مردم ایران ابراز می‌نمایم.

پس از انتصاب به عنوان رئیس جمهور ایران، جناب آقای رئیسی برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمودند و همچنین به تلاش‌های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداخت.

درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین را یک دوست خوب را از دست دادند و من از این جهت بسیار غمیگن شدم.

دولت و مردم چین دستی دیرینه چین و ایران بسیار گرامی می‌دارند. باور دارم با تلاش مشترک فیمابین مشارکت راهبردی چین و آمریکا به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا کند.

شی جین پینگ
رئیس جمهور جمهوری خلق چین

تسلیت گروسی به مناسبت شهادت رئیسی و هیئت همراه

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس بین المللی امنیت هسته‌ای که امروز دوشنبه 31 اردیبشهت ماه در وین برگزار می‌شد، شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

وی گفت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت را تسلیت عرض می‌کنم. 

گروسی افزود: یاد ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسید.

همچنین آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و یکی از محافظان آیت الله رئیسی جزو شهدای این سانحه هستند.

توکیو شهادت رئیسی را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت

یوشیماسا هایاشی سخنگوی دولت ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد که توکیو عمیق‌ترین تسلیت خود را به علت جان باختن رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه او به دولت و مردم ایران ابراز کرد.

آیت الله رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن ها دولت عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

پیش از این لبنان و سوریه هر کدام سه روز و پاکستان نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در کنفرانس امنیت هسته‌ای در وین حاضران برای تسلیت درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران یک دقیقه سکوت کردند.

میخائیل اولیانوف در پیامی در صفحه مجازی خود در ایکس نوشت: در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای به منظور تسلیت درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران حاضران یک دقیقه سکوت کردند.

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

متن پیام محمد جواد آذری جهرمی به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد.

خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او. داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبداللهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان. این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.»

امیر آشتیانی: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

امیر محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت:

«آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود
ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت

خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.»

جهانگیری شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با صدور پیام تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی، تاکید کرد: اکنون زمان آن است که تمامی جریان‌های سیاسی به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته‌های ملت بیندیشند. متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ، دکتر امیرعبداللیهان  وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.

من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.

خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

پیام تسلیت خاندوزی؛ گریه نمی‌دهد امان

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با این تصویر شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت. توئیت دقایقی پیش وزیر اقتصاد بدین شرح است:

إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ

عروج رییس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت الله رییسی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت می‌گویم.  

...گریه نمی‌دهد امان.

روحانی: شهادت رئیس جمهور صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم زد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن کامل پیام روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد. 

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد. 

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی 

 آیت‌الله جوادی‌آملی:سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

پیام تسلیت شهردار تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در پیامی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را که در حادثه سقوط بالگرد در روز گذشته به مقام رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

در پیام تسلیت شهردار تهران آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و ملت شریف ایران، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.

مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار، همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران، با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.»

تسلیت ظریف در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه

محمد جواد ظریف- وزیر سابق امور خارجه در صفحه اجتماعی ایکس نوشت : «شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امورخارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می‌کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.»

پیام تسلیت چمران در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

 مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در پیامی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را که در سانحه سقوط بالگرد در روز گذشته به مقام رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت رئیس شورای شهر تهران آمده است:

«انا لله و اناالیه الراجعون 

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور کشور، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز تبریز و جمعی از همراهان، در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های‌ مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد. 

آیت الله رئیسی عمر پربرکت خویش را در کسب معارف دینی، حضور در حرم مطهر رضوی به عنوان خادم الرضا و تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، خدمت در دستگاه قضا و خدمت در کسوت رئیس قوه مجریه گذراند و با عنایت به ساده زیستی، مردم داری و روحیه جهادی و انقلابی خود، محبوب قلوب مردم به ویژه محرومین و مستضعفان بود. جدیت و استقامت سید محرومان در پیگیری و اهتمام برای حل مشکلات و مطالبات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

شهادت آیت الله رئیسی و سایر خادمان نظام فقدانی بزرگ است و امید است با تمسک به منویات مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همدلی مسئولان و مشارکت آحاد مردم شاهد عبور از این روزهای تلخ و جانکاه باشیم.

اینجانب به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، این ضایعه جانسوز و شهادت مردان خدا را به مقام معظم رهبری( زید عزه)، اعضای محترم هیات دولت، بیت محترم شهدای داغدار و ملت نجیب و عزادار ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.»

سید حسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی بود

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان را در حادثه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن پیام سید حسن خمینی به این شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هلی‌کوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. «ان شاءالله»

شریعتمداری: خستگی از دست شهید رئیسی خسته شده بود

مدیرمسئول روزنامه کیهان: این ضایعه به مردم ایران تسلیت می‌گوییم. به شهدای بزرگوار باید تبریک گفت اجر و مزد یک عمر فداکاری خود را گرفتند و رفتند. به قول شهید آوینی ما شهدا را از دست ندادیم به دست آوردیم.

من سالهای سال بود ایشان را می‌شناختم ویژگی که بسیار کم‌نظیر است. مردمی بود و خستگی از دست ایشان خسته شده بود. نکته‌ای که بسیار دردناک است از دست دادن یک خادم بزرگ است. ایشان هدیه خودشان را دریافت کردند.

احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و اعضای هیات همراه وی در فاجعه سقوط بالگرد را  تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس جمهور، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، حجه‌الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت را  به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

خانواده شهید سلیمانی شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند

خانواده شهید سردار سلیمانی با صدور پیامی شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند. متن پیام خانواده شهید سلیمانی به این شرح است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر شهادت رئیس‌جمهور مجاهد و خدوم ملت ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر شجاع و انقلابی امورخارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، امام‌جمعه محترم و مردمی شهر تبریز آیت‌الله آل‌هاشم و هئیت‌همراه، ملت ایران و امت اسلام را داغ‌دار کرد.

حیاتی سرشار از خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم، تواضع و ساده‌زیستی، دفاع صریح از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم مظلوم منطقه و در یک کلام «شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آنان به ارمغان آورد.

خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی ضمن ابراز تأثر و تألم عمیق، این ضایعهٔ بزرگ را به ساحت مقدس امام عصر حضرت حجت، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همگی ملت پرافتخار و سربلند ایران و مردم مسلمان منطقه و آزادگان جهان، تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

همچنین از خداوند متعال برای شهدای گران‌قدر این حادثه، علو درجات و هم‌جواری با روح مطهر امام علی‌ابن موسی‌الرضا را مسئلت دارد.»

کد خبر: 1231221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =