طوفان‌الاقصی| کودکان رفح در تیررس حملات وحشیانه / استفاده اسرائیل از ۷۷ هزار تن مهمات

۲۳۶ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و ارتش اشغالگر این روزها بی توجه به تمامی محکومیت‌های جهانی زنان و کودکان رفح را در تیررس حملات خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، با گذشت ۲۳۶ روز از جنگ در غزه، شهر رفح در کانون حملات جنایتکارانه اشغالگران قرار دارد، شهری که مملوء از جمعیت آوارگان است و پیش از این بسیاری از کشور در خصوص جاری شدن جوی خون در صورت یورش به این شهر هشدار داده بودند.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| ۱۰ شهید در پی بمباران روستای «الزوایده»

اشتهای سیری‌ناپذیر ارتش اشغالگر برای کشتار زنان و کودکان در غزه در حالی است که مقامات آمریکا علی‌رغم خشم جهانی، حاضر به کمترین محکومیتی نسبت به کشتار اردوگاه رفح نشده‌ و صرفا ابراز نگرانی کرده‌اند، فراتر از آن جمهوری‌خواهان حتی ارتش صهیونیستی را به جنایت بیشتر تشویق می‌کنند.

در حوزه تحولات سیاسی نیز وبسایت عبری والا گزارش داده است که رژیم اسرائیل روز دوشنبه یک بسته پیشنهادی رسمی به قطر، مصر و آمریکا برای توافق با حماس داده است، هرچند حماس روز گذشته اعلام کرد که پس از کشتار رفح، حاضر به مذاکره (غیر مستقیم) با اسرائیل نیست.

مهمترین تحولات روز ۲۳۶ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

اینترنت رفح به طور کامل قطع شد

منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات خود در شهر رفح، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی را در این شهر به طور کامل قطع کرده است.

آمریکا از حملات موشکی و پهپادی گسترده یمنی‌ها خبر داد

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای یمنی بامداد سه شنبه ۵ موشک بالستیک ضد کشتی در دریای سرخ شلیک کرده‌اند.

۴۶۰۹۶ شهید و مفقود؛ آخرین آمار جنایت صهیونیست‌ها در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اواخر شامگاه گذشته اعلام کرد که از ابتدای جنگ ۴۶۰۹۶ نفر شهید و مفقود و ۸۱۱۳۶ نفر نیز مجروح شده‌اند. طی این مدت نیز ۳۲۲۲ مورد جنایت علیه غیرنظامیان رخ داده است. از میان این افراد نیز ۷۱ درصد زن و کودک هستند که ۲۵۴۹۹ نفر را شامل می‌شود.

رژیم اشغالگر اسرائیل طی ۲۳۵ روز گذشته ۷۷ هزار تن انواع بمب و موشک و گلوله توپخانه بر سر مردم غزه ریخته است که طبق برآوردهای اولیه این تهاجم تاکنون ۳۳ میلیارد دلار خسارت مالی بر جا گذاشته است.

هرج و مرج در کابینه نتانیاهو

شبکه فلسطینی الهدهد در گزارشی گفت که با ادامه جنگ در غزه، هرج و مرج و تنش در دولت بنیامین نتانیاهو نیز شدت یافته است و نخست‌وزیر اسرائیل دیگر توانایی اداره امور داخل کابینه را ندارد.

حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به تجمع نظامیان اسرائیلی

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان حزب‌الله پس از رصد دقیق تحرکات نظامیان اشغالگر در منطقه مرزی «بیاض بلیدا» در ساعت ۱۱ شب به وقت محلی، آن‌ها را با گلوله‌های توپخانه به طور دقیق مورد اصابت قرار دادند.

کارشناس صهیونیست: اسرائیل در نوار غزه سردرگم است

سرتیپ احتیاط عاموس گلعاد رئیس سابق شعبه سیاستگذاری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگویی با رادیو اف ام ۱۰۳ اعتراف کرد، بزرگترین مشکل ارتش اسرائیل آن است که نمی‌داند دقیقا در غزه چه هدفی دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1232279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =