طوفان الاقصی|  یورش نظامیان اسرائیلی به شهرهای رام‌الله، نابلس و طولکرم

در حالی ۱۳۷ روز از جنگ در غزه می‌گذرد که مناطق مختلف باریکه غزه از جبالیا در شمال تا رفح در جنوب از ساعات بامدادی بار دیگر هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ۱۳۷ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، طولانی‌ترین نبردی که ارتش اشغالگر تاکنون وارد آن شده و هیچ چشم‌اندازی نیز برای چگونگی خروج از آن نزد مقامات رژیم تل آویو وجود ندارد، تا جایی که نبود هیچ طرحی برای مدیریت جنگ، صدای بالاترین مقامات این رژیم را نیز در آورده است.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حملات رژیم صهیونیستی به غرب رفح

در این راستا از هفته‌های پیش از «یوآو گالانت» وزیر جنگ تا «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتز» از اعضای کابینه جنگ و رهبران احزاب مخالف، از نتانیاهو خواسته‌اند تا طرحی برای چگونگی اداره جنگ و مرحله پس از آن ارائه دهد؛ خواسته‌ای که اجابت آن برای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

در این میان در شرایطی که هیچ کدام از اهداف اعلامی اولیه یورش به غزه محقق نشده است، ارتش اسرائیل به بمباران بی هدف و شدید مناطق مسکونی و محل اسکان آوارگان ادامه می‌دهد، به طوریکه شهر غزه در شمال، اردوگاه النصیرات در مرکز و شهر رفح و خان یونس در جنوب از ساعات بامدادی شاهد حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران است.

در بخش تحولات سیاسی نیز منابعی در جنبش حماس به وبگاه العربی الجدید گفتند که هیچ یک از اسرای نظامی و غیرنظامی اسرائیل تا زمانی که جنگ به طور کامل خاتمه یابد، آزاد نخواهند شد؛ شرطی که پیش از این وجود نداشت و طی متن توافقی که حماس پیش از این پذیرفته بود، این گروه مقاومت حاضر شده بود طی مراحلی تعدادی از اسرا را آزاد کند؛ اما پس از بمباران شدید چادر آوارگان در رفح در دو روز پیش، حماس اعلام کرد که دیگر آن توافق را نخواهد پذیرفت.

مهمترین تحولات روز ۲۳۶ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

۴ شهید و ۱۵ زخمی در اردوگاه النصیرات در غزه

در پی حمله پهپادی ارتش اشغالگر اسرائیل به خانه‌ای در اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه تاکنون ۴ نفر از اعضای یک خانواده شهید و ۱۵ نفر نیز زخمی شده‌اند

جوانان فلسطینی نظامیان اسرائیلی را در کرانه باختری مورد هدف قرار دادند

گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی) اعلام کرد که رزمندگان این گروه مقاومت بامداد امروز در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به شهر طولکرم، توانستند تعدادی از آن‌ها را به طور دقیق مورد هدف قرار دهند.

شهادت دو امدادگر در غرب رفح

در پی حمله پهپادی ارتش اشغالگر اسرائیل به خودروی امدادگران در محله «تل السلطان» در غرب شهر رفح دو نیروی امدادگر به شهادت رسیدند.

یورش نظامیان اسرائیلی به شهرهای رام‌الله، نابلس و طولکرم

پس از اینکه ارتش اسرائیل هلاکت دو نظامی خود در شرق نابلس طی عملیات زیرگیری با خودرو را تأیید کرد، نظامیان این رژیم به شهرهای رام‌الله، نابلس و طولکرم یورش بردند.

۵ شهید در بمباران خانه‌ای در غزه

در پی بمباران خانه‌ای در نزدیکی مدرسه «الزهرا» در شهر غزه تاکنون شهادت ۵ نفر از اعضای یک خانواده گزارش شده است.

عضو کابینه جنگ اسرائیل: وعده نتانیاهو درباره پیروزی در غزه، دروغ است

گادی آیزنکوت فرمانده پیشین ارتش اسرائیل و عضو ناظر کابینه جنگ این رژیم در سخنانی گفت: «نتانیاهو با وعده پیروزی در رفح و بازگرداندن گروگان‌ها توهم‌پراکنی دروغین می‌کند».

او در کنفرانسی در آکادمی نتانیا، تأکید کرد: «پیروزی مطلق در غزه شعار جذابی است، اما محال است که خریدار داشته باشد».

حملات اسرائیل به رفح ۲۱ شهید بر جای گذاشت

منابع فلسطینی بامداد امروز اعلام کردند که طی حملات روز گذشته رژیم اسرائیل به مناطق مختلف شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۱ فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

کد خبر: 1232388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =