طوفان‌الاقصی| حمله موشکی یمن در خلیج عدن

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و بازداشت فلسطینیان، ادعای آمریکا در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن در دریای سرخ و خلیج عدن، بمباران مناطق مختلف غزه و شهادت شماری از فلسطینیان از جمله یک خبرنگار از تحولات مهم روز ۲۳۹ طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه، روز ۲۳۹ طوفان الاقصی و جنگ علیه غزه، مناطق مختلفی در این منطقه را بمباران کرد که در اثر آن شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی|بمباران شدید مرکز غزه/ ۱۱ شهید در حمله به خانه‌ها و خودروهای غیرنظامیان

آمریکا مدعی شد که بامداد امروز ارتش یمن اقدام به شلیک چند موشک و ارسال چهار پهپاد به اهدافی در دریای سرخ کرده و ائتلاف آمریکا این موشک‌ها و پهپادها را رهگیری کرده است.

رسانه های محلی فلسطین بامداد امروز از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند. بعد از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، درگیری شدیدی میان آن‌ها با رزمندگان فلسطینی رخ داد و طی آن یک جوان فلسطینی زخمی شد و اشغالگران اقدام به تخریب ساختمان و اموال مردم کردند.

مهمترین تحولات روز ۲۳۸ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

بورل: باید از معیارهای دوگانه در مورد وضعیت غزه باید اجتناب کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: باید از معیارهای دوگانه در مورد وضعیت غزه و حکم دیوان بین المللی دادگستری اجتناب شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مسائلی وجود دارد که باید در مورد اوکراین، غزه و موضوع احترام به قوانین بین المللی باید پاسخ دهیم.

بورل اظهار داشت که قوانین بین المللی بشردوستانه دیگر به اندازه کافی رعایت نمی شود.

شهادت یک خبرنگار زن در غزه

شبکه الاقصی فلسطین گزارش داد که خانم «علا الدحدوح» در حمله رژیم اسرائیل به خانه این خبرنگار در شهر غزه به شهادت رسیده است.

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه بلاطه در نابلس

در یورش امروز صهیونیست‌ها به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم زخمی شد. یک دستگاه بولدوزر رژیم صهیونیستی در جریان یورش به این اردوگاه اقدام به تخریب ساختمان و اموال مردم کرد.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این اردوگاه هدف بمب دست ساز مقاومت فلسطین قرار گرفتند که دود ناشی از آن به هوا برخاست.

حمایت حزب‌الله عراق از اقدام ارتش یمن در محاصره دریایی اسرائیل

کتائب حزب الله تاکید کرد: حملات به مردم یمن پس از ناتوانی استکبار در شکستن محاصره کشتیرانی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

حزب‌الله عراق افزود: ما تاکید می کنیم دشمن از ما ضربه دریافت خواهد کرد و از ارائه هرگونه حمایت به برادران یمنی خود در نبرد حق علیه باطل دریغ نخواهیم کرد.

واکنش گوترش به سخنان بایدن درباره طرح آتش بس در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ما شاهد رنج و ویرانی بیش از حد در غزه بوده‌ایم و زمان پایان دادن به آن فرا رسیده است.

وی در واکنش به سخنان جوبایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آتش بس در غزه گفت: من از ابتکار بایدن استقبال می‌کنم و طرفین را ترغیب می کنم که از این فرصت برای آتش بس و آزادی گروگان‌ها(اسرا) استفاده کنند.

ادعای سنتکام: یمنی‌ها دو فروند موشک بالستیک شلیک کردند

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز شنبه مدعی شد یمنی‌ها دو فروند موشک بالستیک ضد کشتی در خلیج عدن شلیک کرده‌اند.

سننتکام در عین حال مدعی شد که از خسارات و تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین ادعا کرد که ۴ پهپاد را که از مناطق تحت کنترل یمنی‌ها پرتاب شده بودند، بر فراز خلیج عدن و دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

واکنش حماس به اظهارات بایدن درباره طرح آتش بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به پیشنها بایدن گفت: بر موضع خود مبنی بر تعامل مثبت با هرگونه پیشنهادی که مبتنی بر آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل از غزه باشد، تاکید می کنیم.

ما با آنچه در سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره دعوت به آتش بس دائمی و عقب نشینی اشغالگران از غزه مطرح شده، مثبت نگاه می کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1232522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =