سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی در بافت حاشیه‌ نشین تبریز

شهردار تبریز از سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی برای ساماندهی بافت حاشیه‌نشین و مسیر گشایی در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از آذربایجان شرقی،یعقوب هوشیار شهردار تبریز در بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی شهرک جوانان و قطعات تقاطع غیرهمسطح معلم و پل قراملک تبریز گفت: با این میزان سرمایه گذاری، یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان و پنج تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر با هدف ساماندهی بافت فرسوده احداث می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت قاطع دولت و همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در احداث شهرک جوانان اظهار کرد: عملیات احداث این واحدها در اجرای سیاست‌ها و اسناد بالادستی ابلاغی از سوی دولت مبنی بر مولدسازی به منظور ساماندهی بافت حاشیه‌نشین و خطرپذیر تبریز اجرا می‌شود.

شهردار تبریز افزود: اجرای طرح‌های ترافیکی و ساماندهی بافت‌های پرخطر و حاشیه‌نشین تبریز با رویکرد زیرساختی، گام اساسی شهرداری تبریز در اجرای برنامه‌های راهبردی عملیاتی پنج ساله و سند چشم انداز ۱۲ ساله دور ششم مدیریت شهری است.

هوشیار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی شهرک جوانان در احداث واحدهای مسکونی؛ ادامه داد این شهرک در ۱۰۹ بلوک با سه طبقه و هر طبقه، سه واحد مسکونی احداث می‌شود.

طرح مسکن جوانان تبریز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار به منظور ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اجرا می‌شود.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

خبرنگار: محمد لطفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1232682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =