برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی یزد و اکران 42 اثر برگزیده شامل 9 آثار یزدی ها در این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، زهیر حاجی‎‌حسینی بعدازظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در یزد خبر داد و اظهار کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی یزد برای اولین بار در کشور و با محوریت ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی-ایرانی در ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج موضوعی فرهنگی است که از مسائل مختلف تاثیر می‌پذیرد، گفت: موضوع ترویج ازدواج یک مسئله فرهنگی و بینشی است که مسائل فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بسیار موثر است و برای ترویج ازدواج هنر و رسانه مهمترین ابزار در حوزه فرهنگ هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به زمان برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی تصریح کرد: این جشنواره از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ خرداد ماه در دو بخش مستند و داستانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۱۲ اثر از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از بررسی هیئت بازبینی، ۴۲اثر شامل ۲۶ اثر داستانی و ۱۶ اثر مستند برای اکران انتخاب شدند.

حاجی‌حسینی با بیان اینکه ۹ اثر در ۴۲ اثر انتخاب شده مربوط به استان یزد است، ادامه داد: در اختتامیه این جشنواره سه اثر در بخش داستانی و سه اثر در بخش مستند تجلیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی با پیگیری‌های انجام شده در تقویم سینمایی کشور قرار گرفته است، گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی اولین رویداد سینمایی در کشور است که به صورت تخصصی در حوزه مرتبط با ترویج فرهنگ ازدواج و سایر محورهای آن برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز هفته ازدواج از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ خرداد ماه بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش فرهنگ در حوزه ازدواج، تلاش شد تا در این هفته برنامه‌های فرهنگی و ترویجی طراحی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۶۵۳ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۳۹۷ واقعه طلاق در سال ۱۴۰۲ در استان یزد انجام شد که بالاترین میزان عمومی ازدواج در شهرستان خاتم و ابرکوه و کمترین آن مربوط به شهرستان اشکذر، بالاترین میزان عمومی طلاق در شهرستان های تفت و یزد و کمترین آن مربوط به بهاباد و اردکان است.

حاجی‌حسینی با بیان اینکه در سال گذشته استان یزد در حوزه تسهیلات ازدواج رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: علیرغم تمام فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه با توجه به آمار موجود در زمینه ازدواج و طلاق لزوم انجام اقدامات فرهنگی موثرتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج در زنان ۲۲ سال و در مردان ۲۶ سال و میانگین سن طلاق نیز در زنان ۳۳ سال و در مردان ۳۸ سال عنوان شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، ۵.۶ درصد کاهش ازدواج و ۶ درصد افزایش طلاق را شاهد بودیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1233352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =