فعالیت‌های جریان دانشجویی با حد مطلوب فاصله دارد/ نشاط انتخاباتی، مرهون تلاش فعالان دانشجویی

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه فعالیت دانشجویی وجود دارد؛ اما با حد مطلوب فاصله دارد، گفت: بخش قابل توجهی از نشاط سیاسی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی مرهون تلاش دانشجویان در دانشگاه‌ها بود.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تذکر مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی در دیدار ماه رمضان امسال مبنی بر کم اثر بودن فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و بی‌توجهی آنان به موضوعات دانشگاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با دانشجویان و دانشگاهیان افق‌های سیاست گذاری و فعالیت را مشخص و دستور کار برای رسیدن به آنان را تعیین می‌کنند. در همین راستا نیز مجموعه نهادها و نیروهای فعال در دانشگاه به آن سمت خیز بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید:

دولت شهید رئیسی، فرصت بیان مطالبات چندین ساله جنبش دانشجویی/ بحران‌سازی احزاب سیاسی را تحمل نخواهیم کرد

وی ادامه داد: البته تذکر رهبر انقلاب به این معنای نیست که تشکل‌های دانشجویی هیچ فعالیتی ندارند، در واقع تحلیل بنده از تذکر رهبری این است که این فعالیت‌ها باید جدی‌تر باشد. به این معنا که اگر قرار است دانشگاه‌ها در جغرافیایی ملی، منطقه‌ای و جهانی موثر باشند، نقطه اتکا آنها باید دانشجویان باشد.

کلانتری با بیان اینکه تحول باید از دانشگاه آغاز شود تا در مرحله بعدی به جامعه سرایت پیدا کند، گفت: در حال حاضر حداقلی از فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها وجود دارد، ما نیز به آن آگاه هستیم. یعنی مجموعه‌ای گزارش‌های ارسالی به معاونت فرهنگی وزارت علوم، دلالت بر فعالیت‌های جریان دانشجویی دارد؛ اما این فعالیت‌ها با حد مطلوب فاصله دارد. این موضوع را ما و دانشجویان به آن اذعان داریم.

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری مطرح کرد: تذکر رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی مبنی بر تاثیر گذار بودن در دانشگاه‌ها کاملا به‌جا و درست است و ما و دانشجویان را تشویق به برداشتن گام‌های استواری تری در جهت فعالیت بیشتر در دانشگاه‌ها کرده است. چرا که سر ریز این فعالیت‌ها در جامعه هم مشاهده شود.

وی اضافه کرد: بعد از تذکر رهبری در دیدار رمضانه با دانشجویان، چند جلسه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در وزارت علوم برگزار شد. علل کاهش تاثیرگذرای و راهکار برای برون رفت از این وضعیت بررسی و احصا شده است. اراده و تصمیم معاونت فرهنگی وزارت علوم و تشکل‌های دانشجویی این است که اثر گذاری فعالیت‌ها در دانشگاه گسترش یابد.

کلانتری با ذکر مثالی از راهکارهای اثرگذاری بیشتر فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تصریح کرد: ما پس از سپری کردن دوران شهادت حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، در روزهای برگزاری انتخابات چهاردهمین رئیس جمهور هستیم. دانشجویان در روزهای قبل از انتخابات نقش بسرائی بر عهده دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: اگر تشکل‌های دانشجویی نقش خودشان را در گستره دانشگاه به خوبی ایفا کنند، طبیعتا موجب رونق فعالیت‌های انتخاباتی در بطن جامعه نیز می‌شوند. همان گونه که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی، بخش قابل توجهی از نشاط سیاسی و انتخابانی مرهون تلاش دانشجویان در دانشگاه‌ها بود که نمود آن در جامه نیز نمایان میشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =