نگاه مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل فرهنگی دانشگاه

عادل اعظم انهر، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: دانشجویان در برنامه ریزی های فرهنگی مشارکت کنند تا از ایده ها و نظرات آنها نیز استفاده شود.

عادل اعظم انهر، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، طی مصاحبه ای با خبرنگار استانی ایسکانیوز به برخی از سوالات ایشان پاسخ دادند.

عادل اعظم انهر، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی چشم به جهان گشوده و حدود ۴۰ سال در مجامع فرهنگی هیئت‌های مذهبی، محافل انقلابی و ارزشی حضور داشته است.

وی پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در قسمت کانون قرآن و عترت جذب شده و تا به امروز در دانشگاه، هم در دروس معارف چون تفسیر قرآن و تفسیر دروس نهج‌البلاغه مشغول به تدریس شده و هم در هیئت‌های مذهبی محافل بسیج، حلقه‌های صالحین، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نهادینه شدن مطالب انقلاب تلاش کرده است.

اعظم انهر حدود ۲۰ سال مشغول به تدریس است و چون وی با ارشد عمران سازه فعالیت داشت، دوباره درآزمون علوم قرآن حدیث شرکت کرد و حال دارای مدرک ارشد علوم قرآن حدیث است.


ایسکانیوز: اولویت اصلی شما بعنوان مدیر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه چیست؟

اعظم انهر: با اشاره به سوره عصر باتوجه به فرموده خداوند، ملاک و معیار و حتی اولویت برای یک انسان مومن، عمل صالح می‌باشد. امروزه توصیه رهبر کشور و حتی رهبران کشورهای مختلف، لازمه تغییر و تحول در هرساختاری، وارد شدن از حوزه فرهنگی است و همانطور که میدانید بنابه گفته امام در صحیفه نور، که فرهنگ از اقتصاد و سیاست وحتی از هرچیز دیگری مهم‌تر است و با این هدف من در حوزه فرهنگی مشغول هستم.

در دوره جاری، ما بر اساس سند تحول بنیادین دانشگاه که بر اساس اسناد بالادستی و مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم شده، در حرکت هستیم که قطعا حول محور قرآن و عترت خواهد بود.

ایسکانیوز: برنامه شما برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان چیست؟

اعظم انهر: حوزه کرسی‌های آزاداندیشی توفیقات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه کسب کرده است و در حال حاضر در جامعه ما آسیب‌های فرهنگی اجتماعی وجود دارد، باید راهکارها و برنامه‌های علمی داشته باشیم و براساس نتایج‌ پژوهش های علمی و میدانی حرکت کنیم.

ایسکانیوز: چه اقداماتی برای تقویت روحیه همبستگی و تعامل بین دانشجویان انجام خواهید داد؟

اعظم انهر: در بحث اوقات فراغت هم باید اولویت ها را لحاظ بکنیم؛ برنامه‌هایی متناسب با جنسیت دانشجویان، متناسب با نیازهای عاطفی، نیازهای سنی و فضای اجتماعی که باعث ایجاد فضای صمیمی و پرنشاط میشود،ما هم باید پیوست‌هایی از فرهنگ، خصوصا فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشیم؛ برای مثال اردوهای هفتگی در تابستان و یا پیاده روی خانوادگی و همچنین برای خود دانشجویان برنامه های فرهنگی مرتبط با سلایق دانشجویان با حضور همکاران اثرگزار فرهنگی.

ایسکانیوز: برنامه شما برای حمایت از تشکل‌های دانشجویی و نهادهای فرهنگی در دانشگاه چیست؟

اعظم انهر: اگر منظور از حمایت، حمایت مادی باشد قطعا باید از طریق دانشگاه تامین شود مثل بحث اتاق، فضا و ... ولی در بحث اصلی حمایت از این تشکل‌ها میتوان به حوزه تولید محتوا، آمادگی‌های سیاسی، اردوها و رشد سیاسی اعضای این تشکل‌ها که حتما بطور جدی پشتیبانی خواهیم کرد؛ مخصوصا خواهران، چون نیمی از دانشجویان ما از خواهران تشکیل شده است.

ایسکانیوز: برخی از دانشجویان معتقدند که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به اندازه‌ کافی متنوع و جذاب نیستند.برنامه شما برای رفع این مشکل چیست؟

اعظم انهر: همانطور که میدانید، برنامه ‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای فرهنگی مصوب میشود.ما وظیفه داریم تمام ضرورت‌ها و تاکیدات لازم را در شورا مطرح بکنیم تا مصوب شود و اگر هم تصویب شد، در مرحله عمل باید کاستی ها را مشخص بکنیم و چه بهتر در این موارد از خود دانشجویان کمک بگیریم تا همکاری داشته باشند و نظرات و ایده‌های آن‌ها را در تشکل‌ها استفاده کنیم.

ایسکانیوز: برخی از دانشجویان معتقدند که فصای فرهنگی دانشگاه به اندازه کافی آزاد و باز نیست.نظر شما در این مورد چیست؟

اعظم انهر: در مجموع هر برنامه ای پیشنهاد داده شود، سالن جشن‌های فارغ‌التحصیلی و در همه حوزه‌ها این فضا را باز نگهداشتیم، ولی قطعا متناسب با ایام مختلف این فضا متغیر خواهد بود.

ایسکانیوز: برخی از دانشجویان از عدم شفافیت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گلایه دارند.برنامه شما برای افزایش شفافیت در این زمینه چیست؟

اعظم انهر: بحث شفافیت یک بحث کلی است. وقتی مصوبات شورای فرهنگی تصویب میشود، قطعا توسط مسئولین ، معاونت فرهنگی، دکتر داوری که در شورا حضور دارند و توسط ایشان هیچ مصوبه‌ای ناعادلانه به تصویب نمیرسد و برنامه ریزی ها حتما بر اساس اولویت ها خواهد بود.

خبرنگار:سمانه بابازاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1233912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =