وزیر ارتباطات : ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند

وزیر ارتباطات گفت: با اتصال ۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اینترنت فیبر نوری در ایران به سرویس باند پهن فیبر یا FTTH یا به اصطلاح رایج «سرویس پر سرعت فیبر» معروف است. اینترنت فیبر نوری یک فناوری بسیار پیشرفته است که از رشته‌های نازک الیاف شیشه یا پلاستیک برای انتقال داده‌ها به شکل پالس‌های نور در فواصل طولانی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ١٠ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۳۰۰ شهر اجرا شده است

پروژه فیبر نوری به منظور افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های ارتباطی کشور است که در دولت سیزدهم کلید خورد. کشورهای توسعه یافته سال هاست که به سمت سرمایه گذاری و توسعه تکنولوژی FTTH رفته‌اند، برای همین این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف گزارش دهی درباره عملکرد این دولت در حوزه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات، متنی را در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی به اشتراک گذاشت.

زارع پور در این خصوص نوشت: برای اتصال هشت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار (عمدتاً در نقاط صعب‌العبور و دورافتاده) به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، بیش از ۵۰۰۰Km فیبرنوری، ۲۳۵۰Km خط انتقال برق و ۲۳۰۰Km جاده اجرا و ۳۱۰۰ ترانس برق و ۲۴۰۰ سایت جدید نسل چهارم نصب و ۲۶۲۶ سایت نیز به نسل چهارم ارتقا یافت.

با اتصال ۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، تعداد روستاهای متصل بالای ۲۰ خانوار از ۸۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۷ درصد رسید و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1235134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =