هواشناسی ایران/ افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق در نوار شمالی کشور

امروز شنبه (۹ تیر) در نوار شمالی کشور افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمال، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، زنجان و قزوین با افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق روبه‌رو هستند.»

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / صدور هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان

امین حسین نقشینه افزود: «یکشنبه (۱۰ تیر) و دوشنبه (۱۱ تیر) بارش‌های پراکنده به شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی می‌رسد. سه‌شنبه (۱۲ تیر) نیز در مناطقی از شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده‌است.»
نقشینه ادامه داد: «طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش می‌شود. سرعت توفان زابل روز جمعه (۸ تیر) به ۲۶ متر بر ثانیه (یا ۹۳ کیلومتر در ساعت) رسید و باعث کاهش کیفیت هوا در منطقه زابل شد.»
وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک امروز شنبه (۹ تیر) در شرق و جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان همراه با صدور هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده‌است.
نقشینه یادآور شد: «وضعیت گرد و خاک دوشنبه (۱۱ تیر) و سه‌شنبه (۱۲ تیر) علاوه بر مناطقی که گفته شد در غرب و جنوب غرب کشور نیز رخ خواهد داد.»
شنبه (۹ تیر) و یکشنبه (۱۰ تیر) دریای خزر مواج و متلاطم است.
برای پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ بدهد. در ساعات عصرگاهس نیز وزش باد شدید می‌شود. نوسانات دمایی نیز بین ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد است. خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای ۷ درجه و گرم‌ترین ایستگاه اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =