اعتراض ایران به حواشی انتخابات چهاردهم در انگلیس

سفارت جمهوری اسلامی ایران طی یادداشتی به وزارت امور خارجه انگلیس، مراتب اعتراض خود را نسبت به مزاحمت گروه‌های ضد انقلاب برای رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات هشتم تیرماه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن گفت که در این یادداشت بر لزوم حفاظت از امنیت ایرانیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است پانزدهم تیرماه برگزار شود، تاکید شده است.

بیشتر بخوانید:

دور اول انتخابات جدید پارلمانی فرانسه آغاز شد

وی اضافه کرد که این موضوع را همچنین در ملاقات با مقام‌های وزارت امور خارجه انگلیس در هفته جاری پیگیری خواهد کرد.

هزاران تن از ایرانیان مقیم انگلیس روز جمعه (۸ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور پای صندوق‌های رای، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و پس از دو ساعت تمدید در ساعت ۲۰ به پایان رسید.

در مجموع ۱۰ صندوق در ۱۰ شعبه رأی در کشور انگلیس پیش بینی شده بود که از این تعداد، پنج صندوق در مناطق مختلف لندن و پنج صندوق دیگر در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو، و کاردیف مستقر شده بود.

هم زمان، تعدادی از عناصر ضد انقلاب با تجمع مقابل شعب اخذ رای و فحاشی، عصبانیت خود را از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات، به نمایش گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها پلیس ۶ نفر از این عناصر اغتشاشگر را به دلیل ایجاد مزاحمت در لندن، منچستر و بیرمنگام دستگیر کرد.

به این ترتیب روند رای‌گیری به رغم این تحرکات مذبوحانه، بدون هیچ وقفه ای ادامه یافت و رای‌دهندگان با ابراز مخالفت شدید و ابراز ناراحتی با این قبیل حرکات مخالفت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آنها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

بر اساس برنامه اعلام شده، مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =