خبری از ارزانی بلیت هواپیما نیست!

با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما و نرخ‌گذاری توسط شرکت‌های هواپیمایی این سوال پیش آمده است که آیا بازار سیاه بلیت هواپیما جمع شده است و نرخ‌های تعیین شده رعایت می‌شود یا خیر؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، چندی پیش دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اجرای رأی صادره از هیأت عمومی این دیوان در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما، اختیارات این وزارتخانه را در کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب کرد و بعد از آن شرکت‌های هواپیمایی هرکدام مجاز شدند تا نسبت به تعیین نرخ‌های مسیرهای مختلف خودشان اقدام و سقف قیمتی تعیین شده را رعایت کنند.

اگرچه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این موضوع اظهار کرد که وزارت راه و شهرسازی در تلاش است از طریق قوه قضائیه و سران قوا حکم صادر شده را متوقف کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت پروازهای داخلی شود و همچنین برخی معاونان وی نیز نسبت به آزادسازی قیمت‌ها و افزایش بی رویه آن ابراز نگرانی کردند اما بنا بر گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور، آزادسازی باعث می‌شود نرخ‌های جدید از نرخی که در بازار سیاه است، کمتر شود زیرا وقتی بازار به تعادل برسد عرضه بلیت بیشتر شده و قیمت‌ها نیز کاهشی می ‌شود.

به گفته وی، شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌گذاری نیز بر اساس عوامل موثر در قیمت تمام شده که شامل هزینه‌های تعمیرات، چک‌های دوره‌ای، هزینه‌های پرواز، سوخت، بیمه، خدمات زمینی و .... قیمت را تعیین می‌ کنند. سقفی‌ نیز مشخص خواهد شد که فراتر از آن در بازار نرود و انجمن نیز بر شرکت‌ها نظارت خواهد کرد.

حال اما این سوال پیش آمده است آژانس‌های هواپیمایی چقدر قیمت‌های مصوب را رعایت می‌کنند و آیا بلیت هواپیما با قیمت‌های مشخص شده در بازار به فروش می‌رود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1236075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =