رشد ۲۱۳ درصدی برداشت گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از رشد ۲۱۳ درصدی برداشت گندم در این استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در گلستان از مرز یک میلیون و ۷۱ هزار تن عبور کرده است.

روح الله مهری بیان داشت: برداشت گندم در گلستان از مرز یک میلیون و ۷۱ هزار تن عبور کرده که تحویل این میزان گندم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم تا اواخر مرداد و یا حتی اواسط شهریور در استان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود این میزان گندم تولید شده در استان تا پایان فصل برداشت به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد از مراکز خرید گندم در استان به فعالیت خود پایان دادند و تنها ۳ مرکز خرید در مناطق بالادست برای تحویل گندم در استان مستقر هستند.

وی یادآور شد: از میزان یک میلیون و ۷۱ هزار تن گندمی که از کشاورزان خریداری شده است برای نخستین بار میزان ۲۰۰ هزار تن در سیلوهای بخش دولتی ذخیره شده اینکه این رقم در سال گذشته ۶۷ هزار تن بود.

مهری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مطالبات گندم کاران گلستان پرداخت شد، اظهار کرد: منتظریم دریافت مطالبات برخی از استان‌هایی که بعد از گلستان هستند به ۵۰ درصد برسد تا مجدداً واریزی‌ها برای استان انجام شود.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =