امیریان: سالانه موظف به تولید ۲هزار عنوان کتاب هستیم/ حمایت از نویسندگان نوقلم را در برنامه داریم

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ آثار علاوه بر ۳۰ ناشر استانی ۳ نشر در خود تهران دارد که جمع تولیدات همه انتشارات بنیاد، حدود ۲هزار کتاب در سال می‌شود.

سردار مهدی امیریان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص حمایت از نو قلم ها و استعدادهای نویسندگی در این سازمان گفت: ما در بنیاد حفظ آثار یک نهاد حاکمیتی هستیم و سیاست گذاری، هدایت، حمایت و نظارت از جمله وظایف ماست.

وی با بیان اینکه ما در بنیاد حفظ آثار و سازمان ادبیات یک شان دیگری داریم که در تمام استان ها اداره کل داریم وهراستانی یک انتشارات مختص به خودش را دارد افزود: در نمایشگاه کتاب امسال که در اردیبهشت ماه برگزار شد بنیاد حفظ آثار با تمام انتشارات خود که بیش از ۳۰ ناشر هستند در یک غرفه به صورت تجمیعی حضور داشتند و این گویاست که بنیاد حفظ آثار در عین اینکه وظیفه سیاست گذاری دارد خودش به عنوان یک ناشر تخصصی در حوزه دفاع مقدس مطرح است.

امیریان با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار علاوه بر ۳۰ ناشر استانی که دارد ۳ نشر نیز در خود تهران دارد بیان کرد: در برنامه های بنیاد حفظ آثار هر استان و اداره کل موظف است در سال ۶۰ کتاب تولید کند که سوال مطرح می شود این ۶۰ کتاب توسط چه کسانی تولید می شود؟ قطعا توسط نویسنده ها و نمی توان به تولید ۶۰ کتاب اقدام کرد مگر اینکه نویسندگان جوان و نوقلم را در برنامه ریزی ها لحاظ حمایت کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: بخشی از جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس معرفی نوقلمان است و بخش دیگر آن پروژه ها و کتاب های جدیدی است که در انتشارات استان ها به این نویسندگان جوان واگذار می شود.

وی تصریح کرد: اگر ما نوقلمان و کتاب اولی ها و کسانی که در جشنواره کتاب سال برگزیده می شوند را نادیده بگیریم و روی آنان حساب باز نکنیم و از آنان حمایت نکنیم نمی توانیم به آن عدد تولید ۶۰ کتاب در سال برسیم که جمع تولیدات همه انتشارات بنیاد حفظ آثار، حدود ۲هزار کتاب در سال می شود.

امیریان با بیان اینکه نویسندگان جوان به واسطه جشنواره کتاب سال دفاع مقدس به تفکیک استانی در چرخه تولید کتاب قرار می گیرند گفت: یکی از برنامه ریزی های مهم ما این است که بخش عمده ای از این ۲هزار کتاب به دست کتاب اولی ها و نوقلمان تولید شود و برای این موضوع برنامه های جدی داریم.

وی در پایان بیان کرد: یکی از حمایت های ما در بنیاد حفظ آثار این است که استعدادها و نویسندگان جوان بالقوه و بالفعل در تولید کتاب ها در بنیاد نقش ایفا می کنند و بخشی از بار تولید کتاب را به عهده می گیرند و این موضوع هرساله بوده و سال به سال گسترش پیدا می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =