تنش آبی بیش از ۶ هزار روستا حل شد

وزیر کشور در اظهاراتی از مورد توجه قرار گرفتن آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و رفع تنش آبی ۶ هزار روستا تاکنون در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، احمد وحیدی، وزیر کشور، روز پنج‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ در همایش خیّرین آبرسان مازندران در شهرستان ساری، گفت: اینکه خیّرین با برداشتی صحیح، بر خلاف عده‌ای که فقط به هر راهی به فکر منافع خویش هستند، بر اساس ارزش‌های اسلامی و دینی کار خیر می کنند، بسیار ستودنی است.

وزیر کشور با بیان اینکه امروزه تامین آب شرب به موضوع اقتدار ملی تبدیل شده، افزود: موضوع چالش آب در کشور بسیار جدی است و ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص در مسیر خشکسالی و تنش آبی بسیار جدی قرار دارد.

وحیدی اضافه کرد: رفع تنش آبی کشور مورد اهتمام جدی شخص آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم بود.

وی تصریح کرد: اولویت نخست دولت سیزدهم در سفرهای استانی، مقوله آب بوده است؛ آیت الله رئیسی در مسأله آب سیستان، خوزستان، همدان و دیگر شهرهای استان اهتمام جدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که تاکنون مشکل ۶ هزار روستا حل شد و مابقی با ۷۵ درصد رشد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد و مقوله آب مردم این روستاها مورد اهتمام است.

وی توضیح داد: مصرف ناصحیح آب و استفاده غیرمناسب از چاه‌ها، سبب فرونشست شده است، بنابراین خیّرین در فرهنگ حکم‌فرمایی آب، ورود بهتری داشته باشند.

وزیر کشور دولت سیزدهم به اهمیت تولیدات داخلی محصولات کشاورزی به خصوص برنج شمال اشاره کرد و گفت: مصوبه حذف تخصیص ارز ترجیحی واردات برنج دولت سیزدهم را با قدرت حمایت می‌کنیم.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1237876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =