برنامه مقاومت عراق برای هدف قرار دادن نقاط حساس در اسرائیل/ در آینده شاهد روش‌های جدید حمله به سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود

عبدالکاظم حسن الجابری با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت عراق از ابتدای جنگ غزه عملیات‌های خود را علیه اسرائیل آغاز کرده‌اند، افزود: مقاومت عراق در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای بهبود قدرت هدف‌گیری و کیفیت تسلیحات خود انجام داده و این روند تا هدف‌گیری نقاط حساس رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر به ویژه بعد از حمله اخیر مقاومت عراق به منطقه ایلات -در جنوب سرزمین‌های اشغالی- که به نظر می‌رسد در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن انجام شد، مسئله همکاری‌های اخیر و رسمی مقاومت عراق و انصارالله یمن مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. به گفته برخی کارشناسان، چند وقتی است که مقاومت اسلامی عراق با انصارالله یمن همکاری مستقیم دارند و این امر فراتر از کمک مستشاری و هماهنگی است و در بیانیه‌های خود به صراحت این موضوع را اعلام کرده‌اند. عبدالکاظم حسن الجابری –تحلیلگر عراقی- در گفتگو با ایسکانیوز به تحلیل این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مخازن نفت و گاز حیفا هدف بعدی ارتش ملی یمن / مقاومت عراق و انصارالله همکاری نزدیکی با هم دارند

وی در خصوص حمله اخیر مقاومت عراق به ایلات گفت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که گروه‌های مقاومت عراق مستقیما در عملیات بازدارندگی که از آغاز حوادث غزه توسط محور مقاومت علیه اسرائیل آغاز شده مشارکت دارند. به گفته این تحلیلگر عراقی، مقاومت عراق در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای افزایش قدرت هدف‌گیری و کیفیت تسلیحات خود انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد تا هدف اصلی یعنی هدف‌گیری نقاط مهم از جمله بنادر اسرائیل و همچنین سامانه‌های پدافندی در جولان، عسقلان و ایلات و سایر اماکن حساس در داخل در داخل سرزمین‌های اشغالی محقق شود.

الجابری با تاکید بر هماهنگی و همکاری نظامی مقاومت عراق با حوثی‌ها گفت: این امر توسط یحیی سریع -سخنگوی نظامی ارتش یمن- به صورت رسمی اعلام شده و در دیدار ابو ادریس الشرفی و دیدارش با رهبران گروه‌های مقاومت در عراق نیز به آن اشاره شده است. وی افزود: عملیات مقاومت عراق به این دلیل اهمیت دارد که فراگیری مقاومت در سطح منطقه را نشان می‌دهد و اینکه امروز مقاوت به کل منطقه غرب آسیا گسترش یافته و تمام ارکان در آن مشارکت دارند.

از نظر این تحلیلگر عراقی، فعالیت ارکان و بخش‌های مقاومت نشان می‌دهد که تمام اقدامات آنها از آموزش گرفته تا کیفیت تسلیحات و طراحی عملیات‌ها توسعه چشمگیری داشته و اخیرا حملات کیفی را علیه اسرائیل انجام می‌دهند که ناشی از تجربیات موفق مقاومت در وقایع مربوط به داعش در عراق است. وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های عمده رژیم صهیونیستی عدم توانایی در حمله به عراق در پاسخ به حملات مقاوت است، تصریح کرد: اگر اسرائیل خطا کند و مقاومت عراق را هدف قرار دهد، بدون تردید با پاسخ بسیار محکم مواجه خواهد شد.

الجابری در ادامه افزود: من معتقدم اگر فشارهای اسرائیل بر فلسطینی‌ها ادامه پیدا کند، در روزهای آتی شاهد روش‌های جدید حمله به اسرائیل توسط گروه‌های مقاومت عراق خواهیم بود و احتمالا عملیات‌های به منظور هدف قرار دادن بندر ایلات یا بندر نفتی عسقلان و سایر منابع انرژی در اسرائیل انجام خواهد شد. به اعتقاد این تحلیلگر عراقی، آنچه مسلم است هماهنگی، تعامل و همکاری ارکان مختلف محور مقاومت است که آنها را نسبت به اسراییل برتری خواهد داد و همانطور که سیدحسن نصرالله تاکید کردند، در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی دستورالعمل «غیرنظامی در برابر غیرنظامی» به خط عملیاتی گروه‌های مقاومت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =