۳ عامل افزایش قیمت اخیر طلا و سکه

کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر و افزایش قیمت انس جهانی طلا و ارز، قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ «محمد کشتی آرای» درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته، افزود: قیمت های اعلامی با توجه به تحولات سیاسی منطقه و ۲ شاخص افزایش قیمت جهانی انس طلا و نوسان نرخ ارز است.

این کارشناس بازار طلا ادامه‌داد: بر این اساس، قیمت انس طلای جهانی با ۲ هزار و ۴۳۳ دلار به طور متوسط با ۴۷ دلار افزایش همراه شد.

وی تصریح‌کرد: همچنین قیمت سکه نسبت به ابتدای هفته با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش روبه‌رو شد.

کشتی آرای گفت: در هفته دوم مرداد قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۷۵۰ هزارتومان افزایش به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۷۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و همچنین سکه های یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده به‌طور متوسط با حدود ۸۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۱۵ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسید.

کارشناس بازار طلا اضافه‌کرد: همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۸۰ هزار تومان افزایش هفتگی، در آخرین معاملات دیروز به سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

به گفته وی، با توجه به تحولات اخیر، حباب هر قطعه سکه هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که تغییری نداشته است.

قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت سیر صعودی داشته است، افزود: قیمت طلا و سکه هفته آینده قابل پیش بینی نیست، اما اگر شرایط اقتصادی و سیاسی آرام شود، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1238684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =