مقاومت بر سر دو راهی انتقام یا افتادن در دام اسرائیل / حمله محدود به اهداف نظامی کم اهمیت انتظارات را برآورده نمی‌کند

سردبیر نشریه کرادل با اشاره به تبعاتی که حمله گسترده مقاومت به یک مرکز پرجمعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله محکومیت جهانی و احتمالا مداخله کشورهای غربی داشته باشد، اظهار کرد: مقاومت مدت‌هاست که بر لبه پرتگاه پاسخگویی مشابه و نیفتادن در تله‌های طراحی شده توسط صهیونیست‌ها گرفتار شده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای حمله انتقامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی آغاز شده و اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که دیر یا زود از سوی ایران مورد حمله قرار خواهند گرفت. تنها چیزی که هنوز مشخص نیست، زمان دقیق و شیوه حمله است که خود این هم موجب افزایش ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در هر صورت دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا دست از حمایت نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بر نخواهند داشت و در واقع همین مسئله موجب ارتکاب جنایات بی‌سابقه توسط رژیم جعلی شده است. «استبان کاریلو» -سردبیر مجله خبری کرادل و کارشناس مسائل خاورمیانه- در گفتگو با ایسکانیوز به بحث پیرامون پاسخ احتمالی ایران و واکنش کشورهای غربی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند/ وضعیت خاورمیانه نتیجه آزادی عمل بیش از حد به اسرائیل

متن کامل این گفتگو بدین شرح است:

- همه رهبران محور مقاومت تاکید کرده‌اند که اقدام تروریستی اسرائیل پاسخ سختی خواهد داشت و به نظر می‌رسد در روزهای آتی قلب اسرائیل مورد هدف قرار خواهد گرفت. نظر شما در این خصوص چیست؟

محور مقاومت خود را در موقعیت غیرممکن می‌بیند و به خوبی می‌داند که حمله به یک مرکز پرجمعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، محکومیت جهانی را همراه خواهد داشت و این روایت که اسرائیل «قربانی» است را تقویت و احتمالا راه را برای کشورهای غربی به منظور ایفای نقش در این جنگ باز می‌کند. در عین حال، حمله محدود به اهداف نظامی کم اهمیت دیگر وعده‌های رهبران ارشد مقاومت را برآورده نمی‌کند و در مقابل، اسرائیل را قوی و جسور جلوه می‌دهد. همانطور که در ماه‌های اخیر بسیار اتفاق افتاده، مقاومت مجبور است بر لبه پرتگاه پاسخگویی مشابه و نیفتادن در تله‌هایی که رهبران صهیونیستی ایجاد کرده‌اند، حرکت کند. در میانه همه این مسائل فلسطینی‌هایی هستند که در غزه قتل عام می‌شوند که در این هفته هر گونه امید ضعیفی برای آتش‌بس در یک لحظه از بین رفت.

- کشورهای غربی به ویژه آمریکا از تمام جنایات نتانیاهو دفاع می‌کنند و شریک جرائم و جنایات او هستند. فکر می‌کنید این دفاع تا کجا ادامه خواهد داشت؟

در خصوص ایالات متحده من کاملا معتقدم که متاسفانه این دفاع برای همیشه ادامه خواهد داشت. شهروندان آمریکایی که در ماه نوامبر پای صندوق‌های رای می‌روند تنها دو گزینه دارند: دو افراطی صهیونیستی که هیچ علاقه‌ای به توقف ماشین جنگی اسرائیل نشان نداده‌اند و همین هفته گذشته با جنایتکاری جنگی که جهان تا کنون مانند آن را ندیده نشسته و هم سفره شده‌اند. اما در خصوص سایر کشورهای غربی معتقدم که حمایت از اسرائیل رفته رفته از بین خواهد رفت؛ به ویژه هنگامی که دیوان کیفری بین المللی به سوی صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و همدستانش پیش برود. با این حال، مهم است که تأکید کنیم که غرب احتمالا نسل‌کشی را به این چند نفر انگشت شمار از رهبران صهیونیست نسبت خواهد داد تا چهره دولت جنایتکار اسرائیل را سفید کند.

- به نظر می‌رسد نتانیاهو برای بقای خود در قدرت حاضر به عبور از تمام خط قرمزهای بین المللی و حتی انسانی است. چرا قدرت‌های بین المللی تا این حد در برابر یک جنایتکار بین المللی ساکت هستند؟

درک ذهن شخصیت‌های سیاسی که حاضرند از فردی که مسئول قتل بیش از 15000 کودک و مجروح شدن هزاران کودک دیگر است، استقبال کنند و حتی او را تشویق کنند، امکانپذیر نیست. اسرائیل -مانند ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی- محصول استعمار خشونت آمیز و برتری سفیدپوستان است؛ بنابراین خونریزی برای این رهبران صرفا محصول فرعی چیزی است که آنها دوست دارند آن را «جهان متمدن» بنامند.

علاوه بر این، همانطور که جو بایدن سال‌ها پیش گفت، اسرائیل احتمالا مهمترین پروژه امپریالیستی ایالات متحده است و اگر دولت صهیونیستی ناپدید شود، رهبران ایالات متحده مجبور می‌شوند اسرائیل جدیدی ایجاد کنند تا هژمونی خود را در یک منطقه غنی از منابع حفظ کنند. برای غرب، اسرائیل به عنوان یک پایگاه عملیاتی پیشرو و نیروی بی ثبات کننده در منطقه‌ای با اهمیت استراتژیک عمل می‌کند. به این دلیل و دلایل دیگر، قدرت‌های غربی همچنان در کنار نسل‌کشی خواهند ایستاد؛ همانطور که در 76 سال گذشته رام شده‌اند.

- به نظر می‌رسد تداوم شرایط کنونی و جنایات نتایاهو وقوع یک جنگ فراگیر و غیرقابل کنترل در خاورمیانه را اجتناب ناپذیر کرده است. تحلیل شما در این خصوص چیست؟

مقامات اسرائیلی در ده ماه گذشته هر اقدامی را برای از بین بردن هرگونه امید برای صلح یا حل و فصل دیپلماتیک جنگ انجام داده‌اند. آنها می خواهند منطقه را آتش بزنند و بعد از این یک هفته به نظر می‌رسد آرزوی آنها برآورده می‌شود. چگونه با دشمنی که مایل است با خوشحالی از هر خط قرمز عبور کند و هر قانون موجود در کتاب بازی را زیر پا بگذارد، برخورد می کنید؟ دشمنی که از شرور جهانی بودن ترسی ندارد و نسبت به امنیت جمعیت خود بی‌توجهی کامل نشان می‌دهد؟

من پاسخی برای این سؤالات ندارم و شک دارم که هیچ عاقلی در دنیا پاسخی داشته باشد. اما امروز، بالاخره احساس می‌شود که به انتهای طناب رسیده‌ایم. بدون هیچ تردیدی اسرائیل نشان داده که هرگز حاضر به همزیستی با همسایگانش نیست مگر اینکه مبتنی بر تسلیم باشد. بنابراین، توپ در زمین محور مقاومت است که نشان داده تنها گروهی است که می‌تواند در برابر رژیم نسل کشی بایستد. متأسفانه، من انتظار چیزهای خوب زیادی برای منطقه یا کل جهان در آینده قابل پیش بینی ندارم، اما وقتی دشمن گزینه‌های شما را محدود می‌کند، جز عقب راندن [او] چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1238865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =