ورود کمسیون اصل نود به تخلف پروازهای اربعین

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به تخلفات آژانس‌های هواپیمایی در فروش بلیط پروازهای اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، علی کشوری، عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز به ثبت شکایات متعدد درباره تخلفات پروازهای آژانس‌های هواپیمایی در بحبوحه سفر اربعین اشاره و بیان کرد: باتوجه به گزارش‌هایی که از نابسامانی در فروش بلیت پروازهای اربعین و تخلف اکثر شرکت‌های هواپیمایی در عدم فروش بلیت‌های اربعین با نرخ و قیمت مصوب به این کمیسیون رسیده، یکی از دستور کارهای نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به این امر اختصاص یافت که کمیسیون مربوطه قطعاً پیگیر این اقدامات تخلف‌آمیز خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت‌: با توجه به اهمیت راهپیمایی اربعین و مهیا کردن تسهیلات برای زائران عتبات عالیات برای حضور در این مراسم آیینی، یکی دیگر از موضوعات جلسه مذکور ، بررسی عملکرد دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان به مردم برای سفر اربعین است که وزات کشور، وزارت راه و شهرسازی، فراجا و سازمان حج و زیارت از جمله مهم‌ترین دستگاه‌های دخیل در روند برگزاری پیاده‌روی برای زائران هستند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: امسال نیز اعضای کمیسیون، عزم ویژه‌ای برای نظارت بر نحوه اجرای دقیق مصوبات ستاد مرکزی اربعین از جمله در فروش بلیت هواپیمایی و اتوبوس خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: در حالی که قرار بود پیش‌فروش بلیت پروازهای ایام اربعین به نجف و بغداد با قیمت‌ مصوب از روز گذشته آغاز شود، تاکنون ایرلاین‌ها و سکوهای اینترنتی، بلیتی را برای این مسیرها با قیمت مصوب عرضه نکرده‌اند.

لازم به ذکر است، هر ساله حدود ۳/۵ میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از ایران اسلامی عازم عتبات عالیات می‌شوند که با توجه به فروکش کردن اپیدمی کرونا و استقرار امکانات مناسب در مسیرها، برآورد می‌شود این میزان به ۴ میلیون زائر ایرانی برسد.

یکی از مولفه‌های توسعه گردشگری اسلامی در کشور و ملزومات تسهیل رفت و آمد زائران حضرت سیدالشهدا، تقویت زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل است که با توجه به تکالیف نظارتی مجلس، قوه مقننه می‌تواند نقش به‌سزایی ایفا کند.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =