دلیل مفید بودن بروکلی برای لاغری و زیبایی

سبزیجات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، نقش مهمی در حفظ سلامتی و تناسب اندام دارند. مصرف منظم سبزیجات می‌تواند به کاهش وزن، بهبود هضم و افزایش درخشندگی پوست کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خیلی از شماها دوست دارید هم لاغر شوید و هم اتفاقی برای زیبایی پوستتان نیافتد چراکه معتقدید با کاهش وزن، پوست زیبایی و جوانی سابق خود را از دست میدهد در حالیکه اگر روال کم کردن وزن در شما بشکلی صحیح انجام شود هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. یکی از موارد مربوط به درست پیش رفتن روال، داشتن تغذیه مناسب و سالم است. در میان مواد غذایی لاغر کننده و خوردنی های مفید برای زیبایی پوست چند موردی مشترک به چشم می خورند که یکی از قوی ترین آنها بروکلی است که درموردش در ادامه صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش کالری روزانه دریافتی بدن برای لاغری

دلیل مفید بودن بروکلی برای لاغری و زیبایی

به دلایلی که در زیر می خوانید، بروکلی انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن و افزایش میزان پروتئین مصرفی خود و البته حفظ زیبایی پوست خود هستند می باشد.

بروکلی کم‌کالری و پر فیبر است

سبزی پرطرفدار هم کم‌کالری است هم پر از فیبرهای قابل حل که احساس سیری بیشتری به شما داده و در نتیجه باعث کاهش میل شما به خوردن مواد غذایی می‌شود.

سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است

بروکلی به اینکه منبع غنی ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و مواد آنتی‌اکسیدانی مانند سولفورافان است شناخته می شود و بدلیل داشتن همین ویتامین ها، بهترین گزینه برای لاغری همراه با حفظ زیبایی پوست است.

سرشار از املاح معدنی است

بروکلی حاوی املاح معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها و فعالیت عضلات بدن ضروری هستند.

چربی کم و پروتئین زیاد دارد

مهمترین ویژگی بروکلی برای افرادی که قصد لاغری و البته حفظ زیبایی پوست خود را دارند، این است که بروکلی چربی کم و پروتئین بالایی دارد. سطح پروتئین بروکلی نسبت به بسیاری از سبزیجات دیگر بیشتر است در حالیکه کم چربی است و بخش عمده آن را آب تشکیل داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =