وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواستار کشتار بیشتر / مردم غزه باید گرسنگی و تشنگی بکشند!

با وجود جنایات غیرقابل باور رژیم صهیونیستی در 10 ماه گذشته برخی وزرای این رژیم با تاکید بر عدم پذیرش آتش‌بس خواستار فشار هر چه بیشتر بر مردم غزه تا زمان دستیابی به اهداف خود هستند و در این راه حتی ابایی از گرسنگی و تشنگی دادن و قتل عام مردم غزه ندارند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، ایتامار بن‌گویر -وزیر امنیت ملی اسرائیل- در آخرین موضع‌گیری خود خواستار اشغال دائمی نوار غزه شده است. بر اساس گزارش الجزیره، بن‌گویر در حساب خود در شبکه ایکس علاوه بر مطرح کردن این موضوع تلاش میانجی‌گرایانه آمریکا برای آتش بس در غزه را نیز نکوهش کرده‌است. او همچنین خواستار سرکوب کامل حماس شده و نوشت: «انتقال تمام کمک‌های بشردوستانه و سوخت به فلسطین و نوار غزه باید متوقف شود تا زمانی که همه اسرای اسرائیلی آزاد شوند و مقامات اسرائیل باید سرزمین‌های نوار غزه را اشغال کنند تا بتوانیم آن را برای همیشه در دستان خود نگه داریم».

پیش از این، بن‌گویر در کانال 14 اسرائیل با انتقاد از طرح آتش‌بس به صحبت‌های خود به نتانیاهو اشاره کرده‌است. او گفت من به نتانیاهو گفته‌ام «ارتش اسرائیل کار بزرگی در غزه انجام می‌دهد و نباید از آن عقب بکشد. او همچنین به نتانیاهو گفت «اسرائیل در غزه پیروز می‌شود» و نباید «آتش بس را قبول کند».

بیشتر بخوانید:

امتیاز آمریکا به عربستان با هدف تسهیل عادی سازی با اسرائیل / روابط نظامی افزایش می‌یابد

بن‌گویر که پیش از این نیز به دیدگاه‌ها و فعالیت‌های آشکار نژادپرستانه، ضد عربی‌اش شناخته می‌شد، همراه با اسموتریچ -وزیر دارایی- از احزاب راست‌گرای افراطی در اسرائیل محسوب می‌شوند و عقاید به‌شدت جنگ‌ طلبانه‌ای دارند.

ادعاهای او در حالی صورت گرفت که در روزهای اخیر شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیسم به مدرسه‌ای در خان یونس -واقع در جنوب غزه- بوده‌ایم. خبرنگار لوموند که از نزدیک این منطقه را دیده، مدعی است اسرائیل از سیاستی استفاده می‌کند که غزه را غیرقابل سکونت کند تا مردم مجبور به فرار شوند. بن‌گویر بارها تلاش کرد تا وضعیت شکننده موجود در کوه معبد، جایی که مسجد الاقصی-سومین مسجد مهم در اسلام- در آن قرار دارد را متشنج کند.

اسموتریچ نیز همانند همتای افراط گرای خود در سخنرانی روزهای گذشته گفته بود هیچ کس در جهان به ما اجازه نمی‌دهد که به مردم غزه گرسنگی بدهیم و دو میلیون شهروند آن را از آب محروم کنیم،‌ اما این کار برای آزادی گروگان‌های فلسطینی لازم است». رسانه‌های خبری به‌شدت به این گفته‌ها واکنش نشان داده‌ و آن را غیرانسانی توصیف کردند.

روزنامه زوریخ نیز در 9 آگوست، با نام بردن از اسموتریچ -وزیر دارایی- و ایتامار بن‌گویر-وزیر امنیت ملی- به انتقاد از آنها پرداخته و آنها را از جمله گروه‌های به اصطلاح ملی مذهبی و راست افراطی در اسرائیل خواند و نوشت احزاب راست‌گرای افراطی همچنان به‌دنبال آتش افروزی در منطقه هستند. زیرا آنها از جنگ سود می‌برند. این روزنامه نوشت گروه‌های ملی مذهبی اسرائیل علاقه‌ای به کاهش تنش ندارند. آنها در تلاشند تا پایان جنگ را در همه جبهه‌ها به تأخیر بیندازند و حتی جبهه‌های جدیدی را باز کنند.

گیدئون راحت -دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه عبری اورشلیم- می‌گوید: «سیاستمدارانی مانند اسموتریچ و بن‌گویر منطقی نیستند.

دالیا شیندلین -از اندیشکده اسرائیلی میتویم- نیز گفته است: «اسموتریچ برای تضعیف فلسطینیان از هر روشی استفاده می‌کند و روش انجام ان برای او فرق ندارد» و به نظر اسموتریچ مسیر هرج و مرج را انتخاب کرده‌است. او گفته « این عوامل خطر انفجار کرانه باختری و فرو رفتن در هرج و مرج را افزایش می‌دهد». آنها در لبنان نیز این کار را می‌کنند و «بن‌گویر و اسموتریچ مدت‌هاست که در حال پیشبرد حمله پیشگیرانه علیه حزب‌الله هستند».

اران اتزیون -یک مقام رسمی وزارت خارجه اسرائیل و عضو سابق شورای امنیت ملی- نیز با نام بردن از اسموتریچ و گویر معتقد است: «افراطیون خواهان یک جنگ بزرگ هستند، که برای آنها یک فرصت تاریخی منحصر به فرد، بیرون راندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری و نوار غزه و اشغال کل کشور است». او گفت: «هر چقدر هم که دیوانه‌کننده به نظر برسد از دیدگاه آن‌ها در حال حاضر این روزهای فوق‌العاده در اسرائیل است». با بیان این جمله مشخص می‌شود در داخل اسرائیل نیز راست افراطی خطرناک توصیف می‌شوند و عقاید آن‌ها با انتقاداتی همراه است.

این موضوعات نه تنها بر جنگ غزه و درگیری با فلسطینی‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر آشتی احتمالی با کشورهای عربی خلیج فارس که با توافقنامه ابراهیم آغاز شد نیز تأثیر می‌گذارد. شیندلین می‌گوید: «حتی کشورهایی که از نظر تئوری می‌خواهند با اسرائیل وارد روابط عادی شوند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا این دولت دائما با اعمال و سخنان خود به صورت آنها آب دهان می‌اندازد».

برخی کارشناسان داخلی در رژیم صهییونیستی معتقدند راست افراطی کسانی هستند که تخم خشم و نفرت را در منطقه کاشته‌اند و این تحریکات باعث می‌شود خشم فلسطینیان در غزه و کرانه باخیری افزایش پیدا کند و قطعا طرفداران منطقه‌ای آنها نیز این حملات را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =